Första besöket hos BM avklarat

och det var ju inga nyheter där, precis. Herregud jag har ju liksom gjort detta två gånger förut. Tituleras rutinerad senior vid det här laget. 
 
SKOJA
 
jag satt där och var mer borta än någonsin. Praise för detta ”sammanhållen journalföring” så att Bm-Karin kunde gå tillbaka och kolla upp saker jag till dryga hundra procent hade glömt bort. Blodgrupp? Ja, det har jag antagligen. Tidigare blodtransfusioner? Hmm? 
Plus att jag, som alltid i kontakt med ”auktoritära krafter i samhället” blir till stor del dum i huvudet i min ambition att Svara Korrekt. Brukar du några droger? Näe... eller hur är det nu med vitt mjöl och socker nu igen? Räknas det? *junkie*
 
Som storslagen avslutning grinade jag lite ned i en styv landstingsservett om mitt plågsamma illamående och om mina paniktankar om att dö på operationsbordet. 
(Läs för all del inte ”I varje andetag är vi fortfarande vid liv” om det finns planer på att bli gravid vsg för matnyttigt tips)
 
Till sist lämnade jag mottagningen i trygg förvissning om att jag gett samma stabila, trygga intryck som jag alltid ger sjukvården. 
 
 
 Stabil. 

Kommentarer:

1 Carolina :

Men halloj jag är så himla glad för detta! Alltså lite egoistiskt också. Ska bli så mys att följa med. Skriv mer! Och grattis igen! <3

Svar: Jag längtar typ efter att skriva, men mår så vansinnigt RÖVA just nu. Lovar att det kommer! Och TACK!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: