2015

JanuariVi hängde på isen, klippte (med vanlig tveksam utgång) håret på Snäckson, lyssnade jä-hätte-mycket på Sia, drack vin på stan, tyckte att det var lite väl mycket plåga kring detta med tandsprickning, premiärade på både bio och skidor och sov väldigt lite. 

Månadens händelse:
Snäckan åkte längdskidor.

FebruariVi fortsatte att sova jätte, jättelite, Snäckan älskade snöaktivitet och pengar och jag fick bra provsvar från den konisering jag gjort.

Månadens händelse:
Lillebror började gå.

MarsLillebror fyllde år, vi åkte på fjällsemester, upptäckte hur amazing det är med badhus, klättrade väggar som spindlar, gick Barnvagnsmarschen, gav Snäckson en ansiktstatuering (eller ansiktsmålning om en nu ska vara petig), tittade på Pippi, tittade på Pippi, tittade på Pippi och Lillebror upptäckte detta med bestick. 

Månadens händelse:
jag började jobba igen *skri*

AprilVi firade Lillebror, cyklade med cykelvagn i skogen (bra för den som söker en sk utmaning), klättrade, jag började med akupunktur istället för sjukgymnastik och bloggen tog paus. 

Månadens händelse:
klippte lugg.

Maj Vi hängde i trädgården, gick på modernt tvåårskalas, åkte båt och sov utomhus i hängmatta. 

Månadens händelse: jag fyllde år och fick i födelsedagspresent att Snäckis hade smörjt in sig helt med inotyolsalva.

Juni

Jag gick på semester, vi firade en vädermässigt blöt midsommar hos oss, Snäckan och pappa ohemul sov i tält några nätter, vi åkte med morfars sjörövarbåt, vi var jättemycket utomhus och det gjorde inte så mycket att sommaren var rekordkall. 

Månadens händelse:
Pappa ohemul började spela munspel(!).

JuliVi var på Gröna Lund, Snäckson fyllde år och åt jättemycket jordgubbar, vi besökte tandläkaren för 3-årskontroll, åkte till Göteborg, red på hästar och klappade kaniner, åkte till Gotland och besökte "Öppen bondgård" och tittade på hur kor mjölkas.

Månadens händelse:
Vi hade inbrott i vårt hus :(

AugustiBloggen återuppstod, jag sålde en ribbstol till en person som tog den på bussen, jag började jobba igen efter semestern, vi familjebrunchade på hotell och det blev äntligen sommar(!). 

Månadens händelse:
Lillebror började på förskolan.

September

Världen var (som under hela 2015) en väldigt mörk plats och jag påverkades starkt och med tungt hjärta, vi vabbade loss, vi gick på skånskt bröllop, slutade med blöja på Snäckan, jag gick på galapremiär, vi hängde i skogen och kämpade med sorgliga Lillebrorslämningar på förskolan. 

Månadens händelse:
Vi sov två(!) nätter på hotell *halelujahkör*

OktoberVi klippte av Lillebrors vackra lockar/hockeyfrilla, barnen fortsatte att göra morgon någon gång mellan 05-05.20, vi grillade massvis av korv, jag åkte till Hassela och frotterade mig med mina bästa kollegor, vi hade novemberlov med klättring, dans och slöjdande i riktig slöjdsal och vi sminkade Snäckson till glittrig dödskalleglitterkatt och hade Halloweenfest hos grannen. 

Månadens händelse:
utan det där lovet hade jag nog avlidit.

NovemberVi åkte en intensiv helg till Sjöfallet med två andra familjer, tjusningen med smålego upptäcktes, vi julpyntade och bakade pepparkakor. 

Månadens händelse:
Jag åkte 24h på SPA och det var gudomligt.

DecemberVi försökte hinna umgås ikapp med alla vi inte sett sedan typ augusti, jag lade ned stor möda på ett luciatåg på jobbet, överhuvudtaget var det mycket på temat "lucia" i år och jag missade EJ uppträdandet på föris (!!!), vi pärlade mer än någonsin, firade jul i några olika konstellationer, lekte vansinnigt mycket kurragömma och firade ett mycket mysigt nyår i många och goda vänners lag hemma hos oss. 

Månadens händelse:
HELT PLÖTSLIGT SOV BARNEN TILL CA ÅTTA VARJE DAG.

Kommentarer:

1 Yvanna:

MYCKET BRA ÅR ❤️❤️❤️ Trots lite sömn, inbrott och tråkigheter i världen --> så mycket kärlek här ovan.

Svar: Du kan va kärlek.
ohemul.blogg.se

2 Fia:

Håller med! Det strömmar kärlek och glädje ur bilderna.

Svar: ❤️
ohemul.blogg.se

3 Anonym:

Vilken fin årssammanfattning! Och härliga foton på goa ungar!

Svar: Well tack, jag har gjort dem själv!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: