De fem stadierna av Vab

Förnekelse
 
"Nej, jag tror inte det är förkylning. Han kanske bara har sovit för lite... Eller är hungrig. Eller understimulerad. Han verkar i alla fall inte sjuk. Väl? Eller hur? Han är ju knappt varm...inte jättevarm, hur som helst. Jag är typ lika varm på min panna."
 
 
Ilska
"Jag sa ju att den där ungen på kalaset såg hängig ut! Vad är det för okänsliga idioter som tar dit ett sjukt barn? Det borde vara BÖTER på sånt!"
 
 
Köpslående
"Om du tar vab:en imorgon så lagar jag alla middagar den här veckan. Och stryker åtminstone de tio-femton översta plaggen i stryklådan."
 
 
Depression 
"Det känns helt hopplöst. Antar att vi kan ha två hela löner igen någon gång runt... 2018."
 
 
Accepterande 
"Du tar paddan och jag tar datorn. Och så bäddar vi ned oss i soffan hela förmiddagen, älskling. Jadå, du får äta i soffan. Säg ingenting till pappa bara."
 

Kommentarer:

1 Elinen:

Vad är grejen med att mina barn som har VARSIN pad och fri tillgång till Netflix ÄNDÅ vill bestämma över vad JAG ska titta på på TVn när vi vab-bäddar ner oss i soffan? Är det verkligen rättvist?


Svar: Haha, du får börja fejkkolla på datorn och snabbt ändra till mailkorg el liknande om de kikar över axeln MAMMA JOBBAR NU FAKTISKT.
ohemul.blogg.se

2 Anonym:

Så himla cheeefff att du har börjat igen! Världens bästa och roligaste blogg! Jag upptäckte det igår och blev jätteglad! Tack för det! Kraaam!

Svar: Blev himla glad nu!!! Tack!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: