Vad som hamnade i min iPhone efter en helg i Hassela:

Krispig morgonvy över sjön. En vacker syn efter en hel natts sömn(!!!)(det bästa med att åka bort utan familjen).
 
Jag med en hund. Very likeable. Much presidentfru. Such outdoorsie person. 
 
Troll i skog. Typisk bild som "Snäckis kanske tycker är rolig!" Det tyckte hon inte. 
 
Bild togs ej på 1.sällskap 2.lunch 3.prisbelönt trädgård 4.inredning. Istället: närbild på dörr och skymt av kollega. Hur det kan komma sig att jag inte är fotograf? Inte en aning. 
 
Besök på jätte, jättegammal gård. Som tyvärr var låst och stängd. Men det var bra puls här, för det visade sig då vi gått ur bilen att vi stegade omkring mitt i pågående älgjakt. Don't try this at home, kids. 
 
 
Och imorse då. Medan resten av sällskapet njöt av att sova som små grisar pga "fått extra timme" etc så var ju min kropp i chock av detta med att sova fler än fem timmar i sträck två nätter i rad, och valde att fira det med att vakna vid sju.
Ganska många timmar innan de andra så att säga. 
Men ändå mycket senare än resten av familjen ohemul som då jag steg upp redan hade både målat och pärlat och Snäckan har gjort denna själv! Utan hjälp (förutom med en(1) pärla). 
Hoppas det är normalt att flera gånger i veckan tycka att ens barn är ett geni. 

Kommentera här: