Fars dag 2015 (noll poäng för spexig rubrik)

Eftersom det med all tydlighet skulle framgå att detta var fars dag och icke mors dito, så fick Pappa Ohemul en avundsvärd sovmorgon. Den ömma modern tog sina påsar under ögonen, duntäcke och avkommor, slog sig i arla morgonstund ned i soffan framför "Stora maskiner" och inväntade gryningen.
 
 
Dessutom lös mina presenter med sin frånvaro, medan vissa andra fick paket och finfrukost (jaja, jag kanske brände vid frallorna men återigen: det är tanken som räknas, och jag tänkte dem gyllene och frasiga med lemon curd såatte). 
 
 
Sedan firade vi riktigt loss genom att åka och titta på ett hus med sjötomt(~ish) men "renoveringsbehov" samt "chans att utforma ditt drömboende", vilket vi såklart förstod är mäkliska för "i jäkligt dåligt skick". Bara upphöjt i tusen. Ej att förglömma är den plågade ängel av gips och metallictyg i naturlig(?) storlek som förgäves försökte lyfta mot himlen, som också ingick. Mardrömmar ingår, gratis!
Men visst. Pappa ohemul är ju inte den som är den, han skulle nog kunna bo i ett litet snärtigt tält där uppe på höjden, på kvarterets bästa tomt. Jag har i alla fall inte hört någon mumla ordet "kajak" så många gånger som jag gjorde igår, det är då säkert. Och eftersom han är rätt ihärdig och envis så bor vi kanske snart där. 
 
Note to self: köp utebelysning till ängeln. Det kommer bli en luftig jul. 

Kommentera här: