Och hon nattade dem alla, som den ömma moder hon var.

- Godnatt Snäckis! Sov så gott. Här får du Anna också *sträcker fram Anna-docka som varit en förlängning utav kiddet sedan i julas*
 
- Nej, vill inte ha Anna, mamma. *kastar Anna över sängkanten*  Bara Lilla Gubben ska jag ha *omfamnar ömsint en blåprickig mjukishäst*
 
- Men... Anna då? Ska hon inte få sova med dig?
 
- Nej. Bara Lilla Gubben får sova här. 
 
- Jaha... *lyfter försiktigt upp Anna från golvet*
*smyger ned henne i docksängen*
*viskar "godnatt"*
*försöker att ignorera Annas sorgsna blick*
*påminner mig om att Anna är en leksak utan känslor*
*misslyckas*

Kommentarer:

1 astrid - tecknare:

ååå ja, alla dessa stackars ting och deras känslor.
kunde knappt slänga en papperstuss som barn.
skönt för snäckan att hon är tuffare.

Svar: Jag är som du, har försäkrar dockor/leksaker som vi gett bort att det är för att andra barn ska leka med dem.
ohemul.blogg.se

2 Lottha:

Alltså, att läsa din blogg är bland det bästa på hela dagen! 😀
Jag går in och kikar en gång på morgonen/fm och en gång på kvällen för att inte missa något. 😜
Älskar ditt sätt att skriva och att dela med dig utav vardag å annat!
Tack. 😀
Ha en härlig dag,kramar!

Svar: Åh TACK! Jag blir så himla, himla glad! Ha det så HIMLA fint själv!Kram :*
ohemul.blogg.se

Kommentera här: