Hej, här kommer jag med håven.

Å ena sidan har vi varit på supermysigt ettårskalas *hjärtögon*, barnen är gulliga, jag har lagat god mat hela veckan och hösten är fin. Å andra sidan har Lillebrors mage ballat ur fullständigt med glödande röd och svidande rumpa som resultat, Snäckan har (efter ett par underbara och samarbetsvilliga/gulliga månader) kommit till insikt att hon kan vråla "NEEEJ", "Vill inte" och andra glada tillrop i samma genre, jag föll på målsnöret på det där drömmiga jobbet, mitt ansikte är smyckat med så många plitor att Rudolf när som helst ringer och önskar få tillbaka sitt helljus, bilen hålls gisslan även nästa vecka och trots att jag är helt klen i kroppen lyser träningsmotivationen med sin frånvaro.
 
 
Dessutom har jag blivit Världens Tråkigaste Person™ och det här med bloggandet känns som platt fall. Ni har blivit så värst många som läser här varje dag och det är ju såklart jätte, jättekul - men jag får prestationsångest.
Ni kan väl bara göra mig en tjänst och berätta för mig vilket inlägg ni har tyckt varit kul? Om det nu ens finns något... *spelar sorgesam melodi på fiol gjord av enhörningstårar*
Jag VET att det är asajobbigt att kommentera. Men jag skulle ärligt behöva få en liten skjuts i min blogginspiration innan jag bara skrumpnar ihop till ett torkat fikon och börjar lista mina favorithavregryn. Och då kan det liksom vara pga har ej högt underhållningsvärde direkt. I aim to please och allt det där.
Helt oprovocerat: barn, barn, halloumiburgare
 

Kommentarer:

1 Hannah :

Kommer inte på något specifikt inlägg men vill bara säga att i lööööv this blogg alltid.

Heja heja!

Svar: <3
ohemul.blogg.se

2 anna:

Dina fantastiska vardagsskildringar om livet med två små hjärtegryn till barn - strösslat med ditt underbara sarkastiska, torra men ändå kärleksfulla sätt att skriva!

Svar: Tack! *kyss*
ohemul.blogg.se

3 Sarah:

Du är grym vännen. Alla dina inlägg är roliga/bra/slående. Jag är inte den typen som brukar skratta högt åt varken filmer eller skrifter MEN dina inlägg är riktigt bra och underhållande. Fortsätt med det du gör så kommer du gå precis då långt du vill.
Får ont i hjärtat att du känner som du gör. Du är en av de roligaste personer jag någonsin träffat och en fantastisk vän och mamma💕. Puss

Svar: Du kan vara en fantastisk vän och mamma <3
ohemul.blogg.se

4 Fröken Blixt:

Det är egentligen inte något särskilt ämne utan snarare dina fantastiska formuleringar som gör att jag läser din blogg.

Svar: Tack snälla!
ohemul.blogg.se

5 Syrran (gissa vilken):

Allt om bajs är kul mvh 30+

Svar: Prutt bajs fis och diaréeeeeeeee.
ohemul.blogg.se

6 Sandra:

Fick tipset från fru Sparrefors att läsa din blogg och det är jag otroligt glad för! Igenkänningsfaktor och fantastisk humor brukar förgylla mina dagar som annars mest kretsar kring mitt eget barn... Skrattade senast högt när jag läste ditt inlägg om fadäsen på öppna förskolan. Men jag kanske inte ska uppmuntra fler fadäser....

Svar: Mitt liv skulle kunna sammanfattas "fadäs" så det blir nog mer :)Vad roligt att du hittat hit! Och ännu roligare att du gillar!
ohemul.blogg.se

7 Ysmania :

Dina sarkastiska listor, My oh my vad dom är roliga!

Svar: <3
ohemul.blogg.se

8 Linda:

Alla vardagsberättelser egentligen. Men det som jag verkligen asgarvade åt var det när ni, i somras, var ute och åkte båt och stannade under en bro när det blev storm. Så. Himla. Roligt.

Svar: Så. Himla. Blött.Men en riktigt bra historia, det får jag medge.
ohemul.blogg.se

9 OPROFESSIONELL | allmänt awesome:

Vilket skräp! Vem skulle anställa nån annan än dig som förstaval? Gissar på nån oupplyst om din totala awesomenes. Deras förlust.

Angående bloggen. Alla inlägg är mina favoritinlägg. ALLA. Varendaste ett. <3

Svar: Detta betyder så mycket<3
ohemul.blogg.se

10 Maja:

Jag gillar allt! "Topplistor" är kul! Fast bara något ni gjort funkar ock fint, jag gillar hur du skildrar småbarnslivets vardag!

Svar: Blir så glad!
ohemul.blogg.se

11 Maltesmamma :

Varje gång jag går in på din blogg blir jag glad! Och jag är en sjukt sliten tvåbarnsmor med grav sömnbrist, nära kollaps. Som inte ens får komma på en intervju till de jobb jag söker. Känner mig rätt värdelös och gillar inte ens att vara föräldraledig. Har finnar överallt helt plötsligt, och har bara legat en gång sen min fem månader gamla son föddes. Det krävs liksom en del för att en ska garva these days. Så jag tackar allra ödmjukast - du gör mig glad! Mvh En Bitter Jävel

Svar: VEM har tid att ligga numer? Tror det är en urban myth...Så himla roligt att kunna erbjuda någon form av underhållning här -det är exakt mödrar som dig jag känner mig hemma med!
ohemul.blogg.se

12 Stina:

Jag vill bara säga att fortsätt skriv som du gör - det är fantastisk underhållning!! Jag spenderade nyligen ett flertal dagar på BB, efter att ha fått mitt tredje barn. En känslomässig bergodal-bana! Jag läste under den tiden igenom hela ditt bloggarkiv och kände igen mig i så mycket! Som förälder älskar jag dina inlägg som rör moderskapet - hög igenkänningsfaktor!!

Hoppas verkligen du finner energi att fortsätta!! Och att allt från bilstrul till lillebrors mage löser sig snarast! <3

Svar: Tredje barn, strongt jobbat! Grattis!Och TACK för fina ord!
ohemul.blogg.se

13 Veronika:

Vad tråkigt med jobbet :(

Sällar mig dock till hyllningskören och säger att allt du skriver faktiskt är himla bra! Det är ditt sätt att formulera dig som gör det. Älskar blandningen av humor och de hjärteknipande kärleksförklaringarna till barnen.

Men om jag ska nämna ett inlägg så är det första som jag kommer att tänka på ett från i somras som fortfarande får mig att spontant brista ut i frustskratt vid olämpliga tillfällen för att jag av någon anledning drar mig det till minnes: Det där rubriken är typ "strid vi valde att inte att ta idag", undertexten lyder "val av huvudbonad på utflykt" och så är det en bild på Snäckan med tomteluva. Av någon anledning roar det mig nåt så oerhört.

Kram, och kämpa på <3

Svar: <3<3<3 Tack, snälla!Den där tomteluvan ja... hade glömt. Så absurt på så många plan att gå och storshoppa knäckebröd i juli med en tomte.
ohemul.blogg.se

14 Johanna:

Alltså jag tycker bara allt du skriver är så bra. Enkla vardagsfadäser blir så roliga tack vare dina träffsäkra formuleringar. Alltså typexempel, tyckte så synd om dig när du opererades och var på sjukhuset för ett tag sen :( men ändå levererade du humor i och med outfitbilden med tishan och tightsen du hade på dig, jag var tvungen att liksom "skryta" om dig för min sambo. Du har massa awesomeness i allmänhet och vilket jobb du än sökte måste de gjort en miss på målfotot! Kram på dig och massa bloggpepp

Svar: BLir så jäkla stark i själen av att bli skryten(?) med!!!!<3
ohemul.blogg.se

15 anna :

Älskar din blogg!

Har precis själv fått kiddo nr två. Båda mina är i ca samma ålder som dina.

Älskar att ha någon som är i samma sits som jag och som berättar om lätta, jobbiga, roliga, tråkiga saker som föräldralivet kan bjuda på.

Heja dig!

Svar: HEJA DIG! Föräldralivet alltså... Utmaningen!<3
ohemul.blogg.se

16 Ida:

Älskar jö allt du gör. All pepp och kärlek!

Svar: Denna kärlek är ju så vansinnigt besvarad. KRAM.
ohemul.blogg.se

17 sofiai:

allt! kommer inte på nåt särskilt men det är bara sättet du skriver på. du kan ju skriva om vad som helst och det blir kul! fortsätt ba blogga på om allt och inget :)

Svar: BLIR SÅ GLAD TACK!!!!!!!
ohemul.blogg.se

18 Sofia:

Hej! Jag läser din blogg för att den allt som oftast får mig att gapflabba för mig själv (kan bli lite pinsamt när en läser bloggen på allmän plats) på grund av din sarkastiska sköna humor. Det är roligt att läsa om dina vardagsbestyr eftersom du levererar texten med en träffsäkerhet som heter duga! Ingen prestationsångest, du är bra!

Svar: Tack, tack, tack! Känner mig helt uppblåst nu <3
ohemul.blogg.se

19 Mee:

Alltså, jag gillar helt ärligt allt du skriver. Detta har snabbt blivit en av mina absoluta favoritbloggar! Ska jag välja något är det väl vardagsskildringar eftersom jag själv är så djupt inne i småbarnsträsket att jag inte kan relatera till folk som inte är det;)

Men seriöst, du är en underbar skribent! Lita på det ❤️

Svar: Småbarnsträsket - ack denna väg vi alla vandrar.Tack så himla mycket!
ohemul.blogg.se

20 Lisa :

Ditt senaste, inlägget innan det. Och inlägget innan det också. *fortsättning i all oändlighet*
Alltså, du är så grym!

Svar: HJÄRTA PÅ DIG, och tack! Blir helt boostad!
ohemul.blogg.se

21 Evelyn:

Kan faktiskt inte säga nåt inlägg som jag gillar bäst. Jag tycker liksom att det är du som gör det. Allt du gör blir bra för att det är du. Vi har inte träffats (jag har träffat din syster) men jag tror inte på en sekund att man kan låtsas vara någon annan så mycket så länge så det måste helt enkelt vara så att allt blir bra för att det är du. Så bara skriv för sjutton. Glatt, ledset, humor etc. Det är hur du formulerar dig som vi gillar inte exakta innehållet :) så all pepp till dig! Din självdistans är härligt befriande! You go!

Svar: Så himla fin kommentar! Tack<3
ohemul.blogg.se

22 Fia:

Du skriver med en charmig blandning av galenskap och kärlek. Jag skrattar ofta så att tårarna rinner. Och jag håller med ovanstående: starkt att du orkar se på allt kämpigt med humor!

23 Fia:

Du skriver med en charmig blandning av galenskap och kärlek. Jag skrattar ofta så att tårarna rinner. Och jag håller med ovanstående: starkt att du orkar se på allt kämpigt med humor!

Svar: I GOT IT FROM MAH MAMA
ohemul.blogg.se

24 Mee:

Nu kan jag kanske inte säga att detta är mitt favoritinlägg (jag kan verkligen inte välja) men jag skrattade högt och tänker på det varje gång min 2.5-åring ber om att få se ett specifikt program. Och ja, det har även varit Supertrion!
http://ohemul.blogg.se/2014/september/att-bli-kall-som-is-2.html

Man måste liksom vara där själv för att till fullo förstå ångesten.

Svar: Ryser nästan nu då jag återupplever *skräcken*Tack!
ohemul.blogg.se

25 Hanna:

Älskar på riktigt VARJE inlägg.

Svar: DITO <3 <3 <3
ohemul.blogg.se

26 Johanna:

Du är bäst, ingen protest! Korv me brö, ga och dö! Rumpan hänger utanför! Heja heja heja!


Svar: Det här med hejaramsor - FAB!!!!
ohemul.blogg.se

27 S:

Men ba fortsätt!!

Det är lite som att behöva välja vilken typ av mål man vill att Zlatan ska göra, fast man ju bara är genomglad att han överhuvudtaget finns och gör så att bloggosfären inte går under i en enda pretto-röra...typ? Kram!

Svar: Tack snälla, rara! <3
ohemul.blogg.se

28 Ida:

Försökte faktiskt fundera på om det var något inlägg jag gillade mer. Eftersom jag mer och mer blir lagd åt bergochdalbanehållet (känslomässigt) så kanske skratt och hjärtsnörp är de bästa, men det är typ alla inlägg så du behöver nog inte oroa dig.

Men det kanske inte var så bra för inspirationen. Mer kommentarer från Snäckan kanske, hon är ju en kul tjej!

Riktigt tråkigt med jobbet förresten ibland suger det och kanske är det mest personliga som finns att söka jobb men samtidigt kan man inte ta det personligt alls. Profilen de sökte passade någon annan bättre inte att någon annan var bättre än du, om du förstår vad jag menar..

KRAM

Svar: Åh Ida, tack! Är så himla glad att du faktiskt läser här för DET är ett kvitto på att mina läsare är smarta quinns! Vilket jag älskar! Utropstecken!
ohemul.blogg.se

29 Den andra syrran (gissa vilken):

Asså det är ju liksom här jag går in först och oftast och väntar otåligt tills något nytt dyker upp. På grund av så himla underhållande. Till och med när det är drygt och jobbigt.
Jag säger som jag sagt förr. Du är queen of words. Det du formulerar blir till guld.
Dina vardagsbeskrivningar verkar inte bara få mig att skratta högt *pekar upp*
Och på tal om upp, vilket jäkla pepp. Bra läsare drar sig till bra bloggare. Yo.

Sedan är bajs också kul.

Puss!

Svar: Visst är det fantastiskt med alla snälla peeps? Du är guld. Och bajs ÄR kul.
ohemul.blogg.se

30 Emma:

Ger din blogg tre tummar upp!

Min bebis får också svidstjärt ibland! Mitt bästa tips är zinksalva! Minns inte vad vår heter, men prata med apotekspersonalen!

Ja! Jag gillar även utropstecken!

Svar: Tack för tips! Tack för fin kommentar! Gillar också utropstecken! Utropstecken!<3
ohemul.blogg.se

31 Anna R:

Åh, tråkigt med jobbet och bajset! Men, bajset blir säkert fastare snart, och jobb kommer det fler av!

Jag fnissar och skrattar åt det mesta du skriver, men allra mest när du listar saker!
Inlägg jag minns: båt-regn-fadäsen i somras Hahahaha åhhhh det var roligt. Och inlägget du skrev häromdagen om din hund som dog av stafylokocker, pga att jag gör så JÄMT! Verkligen jämt. Igenkänningshumor när den är som bäst!

Kram!

Svar: Jag får se jobbgrejen som ett WIN ändå för jag har ju ett bra jobb redan. Och fler roliga jobb kommer säkert *hoppas*Tack för kommentar och skönt att det finns fler utav oss käftglappare!
ohemul.blogg.se

32 Anna :

Jag gillar alla. Det senaste jag skrattade och var tvungen att läsa högt för min man var " jag, ett socialt geni pt 546". Hur roligt som helst!

Svar: Att bli högläst är fasen den ultimata komplimangen. Tack!<3
ohemul.blogg.se

33 Anna igen:

Och du, jag gillar alla inlägg. - fast jag inte har småbarn längre. Du är liksom underhållande för alla kategorier. :)

Svar: Tack - blir snart het rörd av alla fina ord.(Okej, "snart"=nu)
ohemul.blogg.se

34 Astrid-tecknare:

Hmm... Jag tycker nog att allt du skriver på något sätt är kul eller intressant eller utmärkt slöseri med tid.
Du ligger lätt i topp på min lista i alla fall!

Svar: Tack så himla mycket - blir superglad!
ohemul.blogg.se

35 Alexandra :

Men hjärtat!!!! Den dag dina blogginlägg kommer samlade i en bok kommer det bli väldans svårt att välja ut dem bästa -precis ALLA är ju grymma!!! Du tar det tråkigaste ämnet och förvandlar det till nåt magiskt! En läsare som hittat till din blogg kommer tillbaka, bästa betyget ju! 😘 love you!

Svar: <3 ååååå
ohemul.blogg.se

36 Malin:

Oj, missat detta inlägg. Jag/vi vill ju bara läsa just det du skriver, på det sätt just du formulerar dig. Det känns så varmt, snällt, finurligt, roligt, viktigt. Och för mig känns det så fint att jag känner igen känslan i dina ord hur du tycker det är att vara förälder.

Svar: Att vara förälder - much tricky och ändå rätt kul! Tack för fina ord!
ohemul.blogg.se

37 Sara:

Jag gillar blandningen av inlägg, men mina favoriter är de som handlar om din lille pojk, eftersom han är jämnårig med min son är igenkänningsfaktorn hög :-)

Svar: De har ju en tendens att köra samma grej, de där små avkommorna...
ohemul.blogg.se

38 Magdalena:

Hittade hit via Hanna och JennyBenny och jag bara älskar alla dina inlägg. Har skrattat högt och fnissat lågt en massa gånger. Har inga kids själv men kan ändå tänka mej in i situationerna. Sällar mej till hyllningskören och säger: fortsätt precis som du gör!! <3

Kul att dina syrror (och du) verkar gilla samma saker: bajs! :D

Svar: Tack, tack, tack! Så himla fin kommentar!
ohemul.blogg.se

39 Lina:

Jag skriver på telefonen så jag orkar inte dutta ner hela det hyllningstal jag skulle vilja. Därför fattar jag mig kort: fortsätt skriva så som du gör! Du och hormonerhemorojderna är de enda ärliga småbarnsföräldrarna i hela internätet. Medan jag avprenumererar mina egna vänner på Facebook för att vissa kan få allt att bli sådär hallonsött levererar ni den där sanningen jag själv har och behöver höra. Tack tack för att du är så ärlig. Skepp ohoj *gör en kaptensnickning*

Svar: *lyfter på hatten och kastar slängkyss*
ohemul.blogg.se

Kommentera här: