Ett litet recept.

1 stycke tvååring
3 dagars uteblivna toalettbesök
5 timmars vrålande av smärta 
2 oroliga föräldrar 
1 nattligt besök på apotek
1 obehaglig flaska Klyx 
 
 
Blanda till en grynig smet. Låt sjuda ända in på småtimmarna. Stryk i dina svidande, rödkantade ögon. Krydda med lätt ångest över att inte ha haft bättre koll. Servera i en jävla röra. 
 
 
TIPS! Förhöj upplevelsen genom att gå upp med bebi klockan fem och/eller besiktiga bilen med två kids morgonen efter. Kombinera gärna om du har möjlighet!
 
 
Nu ska jag göra absolut ingenting annat än att kolla på Idol och slappna av i alla muskler jag kan utan att utmana min personliga hygien. Önska mig lycka till. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är som att vi lever parallella liv. Utekväll samtidigt och förstoppade barn samtidigt.

Efter mycket gråt och förtvivlan lyckades hon ändå med smärta bajsa på pottan men vi stod där med klyx i handen. Hur lyckades ni ge? Samarbetsviljan här är (fullt förståligt) noll.

Svar: "Samarbetsvilja" var inte en faktor att räkna med i detta hemska scenario. Vi fick hålla fast henne :( Hon är inte redo att bajsa på pottan ännu vilket ledde till förstoppningen.
Parallella liv - den himla fin grej ändå! Hojta till nästa gång du ska göra något roligt så ska jag fasiken tajma det.
ohemul.blogg.se

2 Tant Augusta:

Been there, done that. Under flera år. Fruktansvärt.

Svar: Helt fruktansvärt! Stackars dig/er.
ohemul.blogg.se

Kommentera här: