Nämen hej!

Jag har provat på detta med förhöjd kroppstemperarur och jag måste säga att det inte är något jag rekommenderar. Svettigt och arbetsamt är vad det är.
Betyg: överkryssad Iprenkarta. 
 
Annat vi provat på på sistone:
Att ha två gosiga ungar. Rekommenderas! Betyg: sex av fem mjuka pyjamaskramar. 
 
Lunch på Levinskys. Barnfria! Ja, eller bara med Lillebror. Vilket som, efter barn nummer två, räknas som typ barnfri tid.
Betyg: två av fem spänstiga hamburgare. (Betyget hade blivit betydligt högre om inte servitören kommit och dragit i våra tallrikar två gånger innan vi ätit upp.)
 
Möhippsbrunch medelst sovande bebi och tre extra grader i kroppen. Det fanns så många trevliga inslag som till exempel de uppenbara: brunch, blivande brud och bra stämning. Dock rekommenderas ett bättre skick av den egna hälsan för maximal njutning. 
Betyg: tre komma fem av fem synliga strumpeband . 
 
Coreträning med pilatesboll. Då jag enbart var åskådare till detta och således inte ens behövde anstränga mig så finns inget annat att säga än: perfektion och högsta gullighetspoäng. 
Betyg: fem av fem kissande-hunden-rörelser. 
 
Gubbsomna klockan halv sju. Skönt på alla vis, har motat iväg febern och jag är dessutom just nu mer utvilad och vaken än vad jag varit på många veckor. Det är ju bara det att klockan är 02.41?! Så utsikterna för att faktiskt vara utvilad imorgon på dagen ser... sämre ut. 
Betyg: fyra av fem dräggelfläckar på kudden. 

Kommentarer:

1 Åsa:

Vilken jättefin bild på era små knoddar! Vad de är lika varandra!
Vi har barnvakt för tvååringen just nu och har bara en 7-veckors bebis att ta hand om. Och jag håller med; att bara ha bebisen känns snorenkelt (med betoning på snor). Vi vet knappt vad vi ska göra med all ledig tid. Empiriska studier visar att det är schysst att se väldigt många avsnitt på raken av valfri serie i såna stunder, så det har vi gjort senaste dygnet.
Krya på dig! Hög feber låter inget vidare...

Svar: Vad var det egentligen man tyckte var så knöligt med att bara ha ett barn? En bebi? Vad visste man om livet då egentligen?
ohemul.blogg.se

2 Åsa:

Man var ung och naiv helt enkelt.

Svar: *reminissar*
ohemul.blogg.se

Kommentera här: