Ergobaby 360

Jag har fått prova och utvärdera den nya bärselen från Ergobaby - nämligen modellen 360. Det fina med den är att det till skillnad från tidigare versioner går att bära barnet i fyra olika positioner, alltså även framåtvänt och fortfarande i ergonomisk grodposition. Bra grej, det förstår ni ju!
 
Nu är ju Lillebror för liten och Snäckis för stor för att bäras utåt på magen men vi har tjuvprovat med kusin L och det gick ungefär jättebra. Kolla själva in minen:
Populärt, med andra ord. Nöjd bebi. 
 
Jag har använt selen med Lillebror i på promenad, på after work, på teater, på café och hemma då närhetsbehovet blomstrat och jag känt att det ju vore kul att ändå få använda mina armar. Snäckis har suttit på ryggen då jag dammsugit och då jag lagat mat. Mycket praktiskt då det 1. Är mysigt att ha henne nära och 2. Blir i princip omöjligt för henne att peta ut ögonen/kasta bollar/slå på Lillebror (vilka annars är omåttligt populära aktiviteter då jag är upptagen med något).
Superbra grejer med denna sele:
- bältet. För mig som har en rygg som de senaste åren mest opererats och krasat och sjukgymnastiserats så är det skönare med det nya midjebältet än med det på originalselen. 
- den är snygg! Jag gillar färgkombon. Finns även i svart för den mer dramatiska. 
- axelbanden är puffiga och bekväma. 
- att kunna fälla upp nackstödet på ryggdelen är himla fiffigt. 
- likaså att kunna stoppa in solskyddet spf 50+ som täcker det fjuniga bebihuvudet (se ovan) i en smidig ficka. 
- att kunna välja att ha barnet framåt på ett ergonomiskt vis är såklart nästan värt en applåd. 
 
 
Att önska:
- förvaringsfickan, where art thou? Du saknas mig. Och jag vet att det går att ha magväska och så, men det bästa hade varit att förvaring för mobil¨, nycklar och kort kunde varit kvar. Kanske som ficka på ett axelband eller vad som helst. 
- det blir VARMT med spädisinlägget, både för barn och mamma. Jag ser fram mot att kunna bära Lillebror utan det snart och det vore bra om inlägget tillverkades i typ is eller så i framtiden, mvh svettig since 2011. 
- ofta har jag selen redo under vagnen och hur bra vore det inte om den kom med en superenkel dustbag (tänk gympapåse). Det går ju såklart att sy själv (för sykunniga) men det hade varit schysst med en påse med logga på som håller selen ren och fräsch. 
 
Summa summarum så rekommenderar jag varmt denna sele om det är så att du står i köpartagen och velar mellan olika selar. Och det är ingenting jag behöver säga eller så - jag menar det verkligen. Jag gillar den!
 
Här finns den och kostar 1395 kronor utan spädbarnsinlägg.

Kommentarer:

1 Reb:

Jag köpte just en 360 efter att du rekommenderade den för några dagar sedan! Verkar jätte bra!

Svar: Kul! Hoppas du gillar den du också!
ohemul.blogg.se

2 Agnes:

Känns som en bra ide att byta ut vår gamla sunkiga axelmördar-baby björn nu alltså. Men tror svart är bättre för en skitgris som mig hehe :P

Svar: Gör det! Och ja, svart kan vara smart :) men det går att tvätta dem!
ohemul.blogg.se

3 Johanna:

Hej! Googlade Ergobaby för att leta efter vilken sele jag skulle köpa och hamnade här - TACK för sjutton vilken rolig blogg!!! Skulle du säga att 360 eller original är bäst om jag har en liten plutt till tiomånaders och en ganska lång tvååring?

Svar: Hej och tack! Tänker att du nog ska gå till en fysisk affär och prova? Jag upplever att 360 är mindre inuti än original, tex kunde Lillebror sitta utan spädisinlägget tidigare i 360. Samtidigt så är original Snäckans favorit då hon sitter mer "fast" och bakstycket är lite längre. Jag tycker själv att 360 är skönare att bära (pga tex axelbanden och midjebältet) men då har jag nästan enbart burit på magen. Skulle jag bära ett större barn lite längre på ryggen så kanske faktiskt original är att föredra.
Äh, prova. Bägge är riktigt bra.
ohemul.blogg.se

Kommentera här: