Fy fasen.

Snäckis har inte ätit sedan torsdag kväll. Det enda hon kan tänka sig är att dricka vatten. Hon tackar konsekvent nej till prick allt som erbjuds - inklusive sådant hon aldrig fått smaka förut som glass, kolasås, nyponsoppa, kexchoklad, varm choklad, saft. Stensäkra favoriter som falukorv, hönökaka, digestivekex och smoothies på påse ratas. Och vi våndas. 
 
Hon pendlar myllan 39 och 40 graders feber och tjejen som i vanliga fall äter allt med god aptit och inte är still eller tyst en sekund ligger som ett urlakat spöke i soffan och jämrar sig eller sover.
 
Läkarnas utlåtande var igår "halsfluss" och hon har fått medicin. Två dygn kan det gå innan vi ska märka att det vänder. 
 
Två dygn? Vet ni hur länge det är när det gäller ens egna barn som är helt utslaget och energilöst? Som vägrar inta någon form av näring? Evighetslångt. Jag hinner inbilla mig en ny diagnos i timmen som läkarna missat.
 
Och jag tänker på alla de mödrar och fäder ute i världen som sitter och tittar på sina barn som blir orkeslösa, ljusgrå och svaga. Utan möjlighet att kunna truga med mat. Utan att kunna ge medicin och vänta på en vändning. Fy, fy fasen. 
 

Kommentarer:

1 Sarah:

Stackars älskade snäckis. Hoppas hon kryar på dig snart!!! Tänker på er💕

Svar: Tack snälla, det är inte roligt just nu :(
ohemul.blogg.se

2 Eleonor:

Men lilla Snäckelito! Bli frisk! Den där känslan när man oroar sig för sitt barn, den äter upp en. Hoppas ni slipper den snart.

Svar: Det är ju för sjutton 85% av föräldraskapet, detta att oroa sig.
ohemul.blogg.se

3 Fia:

Lillskruttan! Inte roligt alls.

Svar: Inte alls!
ohemul.blogg.se

4 Elinen:

Stackars snäckan och er. Halsfluss är inte det minsta roligt (jag har testat många gånger).

Det kan ta upp till två dygn innan medicinen hjälper, men det kan också gå mycket snabbare. Håller tummarna för snabbare. :)

Svar: Idag har hon iaf sagt emot några gånger så jag antar att hon är på väg tillbaks till sitt vanliga, sprudlande jag.
ohemul.blogg.se

5 Emma :

Men herregud! Visst fick ungen vätske- och näringsdropp när ni var inne??

Svar: Nej... hon har ju druckit vatten hela tiden så jag antar att de inte tyckte det behövdes? Kanske ska man kräva det nästa gång? *oroar mig*
ohemul.blogg.se

Kommentera här: