Inte en tävlingsmänniska verkar det som.

Idag har vi varit på sommarfest på Snäckis förskola. Fiskdamm, korvgrillning och lekar. Plus en tipsrunda som jag hade för avsikt att essa! Krossa motståndet! Triumferande visa upp våra ALLA RÄTT, MO-FOS osv. Det gick...sådär. 
 
 
Första frågan var en bild på en ekorre och tre svarsalternativ vilket djur det kunde tänkas vara. 
 
 
Jag: vilket djur är detta?
Snäckan: *klättrar på en sten*
Jag: Snäckis. Vilket djur är det här? Vet du det?
Snäckan: *balanserar på stenen*
Jag: Snä. Ckan. Vilket. Djur. Är. Det. Här. Svara. 
Snäckan: (förstrött) kekolle. 
Jag: Bra! Yes!
 
 
Jag: Nästa fråga. Vilket bär är det här?*håller upp bild på jordgubbe*
Snäckan: *leker med en pinne*
Jag: SNÄCKAN! Vilket bär?
Snäckan: (utan en blick på bilden) bapeltin. 
Jag: ...asså. Näe. Vilket bär? Vi har ju ätit de här nyligen?
Snäckan: Bapeltin. *springer iväg*
Jag: Men... Okej. *sätter kryss för jordgubbe*
 
 
Jag: *ropar bort mot pinnlekande avkomma* Okej, tredje frågan! Vilken sång är det här? *viftar med papper med stjärna på*
Snäckan: (utan att vända sig om) Bapeltin!
 
 
Och jag vet inte hur det är med er, men jag förstod att hon egentligen menade blinka lilla stjärna. Modersinstinkt och allt det där. Liksom jag förstod vad hon skulle ha svarat på resten av frågorna om hon inte varit upptagen med att leka. 
 
 
*visar triumferande upp lapp med full poäng BAM*
Snäckson. Kanske världens coolaste kid. 

Kommentarer:

1 Yvanna :

I lov dis kid!

Ps. Bra gjort Snäckan!!

Kommentera här: