Som en motvikt till alla "varmkorvar framför strandbryn"-bilder presenterar jag stolt "Varmkorvar framför gammal man"

Den där gamla trasan till rygg jag har? Igår fick vi abryta vår Tour of Sweden-semester och bege oss tillbaka hem till Stockholm. Idag har jag mest hängt på SÖS. Detta känns ju trist pga flera anledningar, tex:
 
1. Det är supertrist att ha en kropp som inte fungerar
2. Jag har packat i min anletes svett helt i onödan
3. Akuten är inte en jätteupphetsande plats att tillbringa en dag på
4. Med våra kompisar i Dalsland är däremot en jätteupphetsande plats att tillbringa en dag på
5. Det verkar som att jag måste sluta amma pga de mediciner jag behöver
 
Amning har varit en av mina favoritsaker med att ha en liten bebis. Dessutom har det varit något som gått någolunda smärtfritt, bortsett från någon stökig vecka i början med Lillebror. Därför känns det extra extra tråkigt att behöva ge upp det. Fy farao vad deppig jag känner mig. Samtidigt har jag inte haft en smärtfri dag på tre år och det är också rätt uttröttande.
 
Jag vet att det finns stora fördelar med flaskmatning men det är svårt att jubla över det nu då jag inte kunnat välja om och när.
 
Aja. It is what it is.

Kommentarer:

1 OPROFESSIONELL | allmänt awesome :

Nä-ä, åt allt. Tur att du har en hjärna att väga upp skruttryggen med, även om det nu kanske känns som en klen tröst.

Krya, vila och kämpa på! <3

Svar: Tack snällis-Matilda! <3
ohemul.blogg.se

2 Mee:

Åh jag förstår verkligen! Jag var tvungen att sluta amma min äldsta efter 4.5 månader pga av att jag behöver en medicin som inte är godkänt för amning (imunsuppresiv). Fan vad svårt jag hade att acceptera det och sörjde massor. Det blev faktiskt lättare när det väl var avslutat, no return liksom. Värst var dagarna innan och den allra sista amningen, huva :( Efrer kom jag över det rätt snabbt.

Ammar tvåan nu och har igen tagit ett uppehåll i min medicinering och har annan underhållsbehandling och hoppas få amma i sex månader denna gång.

Hoppas det kommer kännas ok för dig i slutändan även om det i skrivandets stund känns bajsigt!

Svar: Ja, väl det här plåstret har ryckts så är det säkert enklare. Tack snälla för fina ord! Skönt att höra någon som varit i samma sits och överlevt :)
ohemul.blogg.se

3 Jessica:

Ååååh nej!
Om jag ska försöka hjälpa dig på något sätt i denna misär, enda sätt jag kan, så är det att peppa för flaskmatning.

När du flaskmatar kan du bestämma själv vilken del av bebisen kropp du vill lukta på samtidigt. Min favorit är att krympa ned liksom i hans famn så han får ligga och pilla mig i håret samtidigt.

Du kan börja klä dig i exakt (inte exakt men du fattar) vilka kläder du vill. Behöver inte tänka på om plagget är amningsvänligt.

Din kropp blir din igen, wiihoo!

Du kan vara i från lillebror i längre stunder. Låter kanske inte som något positivt men jo, det är det! Du KAN, sen om du VILL är en annan sak.

Bada, bada, bada utan att vara rädd för mjölkstockning.

M får vara med och matgosa lite också, vilket är ett plus både från att han får sniffa på odjur då han äter och att du faktiskt inte måste göra det.
Ett extra plus är att om du drillar Snäckan(hon kan få gå kurs hos oss) så kan faktiskt även hon ge lillebror mat.

Sen vill jag sprida lite ljus på den översta punkten igen. Sniffa på valfria kroppsdel av bebis då du matar. Sovande bebisar och ätande bebisar är liksom lite utöver det extra. Då du flaskmatar kan du liksom iaktta matningen ytterligare än vad du kan då du ammar.

Behöver du mer flaskpepp så hojta bara till!
Krya krya på ryggen nu!

Svar: Tack snälla du. Du är fasiken guld värd.
ohemul.blogg.se

4 Jessica:

Ååååh nej!
Om jag ska försöka hjälpa dig på något sätt i denna misär, enda sätt jag kan, så är det att peppa för flaskmatning.

När du flaskmatar kan du bestämma själv vilken del av bebisen kropp du vill lukta på samtidigt. Min favorit är att krympa ned liksom i hans famn så han får ligga och pilla mig i håret samtidigt.

Du kan börja klä dig i exakt (inte exakt men du fattar) vilka kläder du vill. Behöver inte tänka på om plagget är amningsvänligt.

Din kropp blir din igen, wiihoo!

Du kan vara i från lillebror i längre stunder. Låter kanske inte som något positivt men jo, det är det! Du KAN, sen om du VILL är en annan sak.

Bada, bada, bada utan att vara rädd för mjölkstockning.

M får vara med och matgosa lite också, vilket är ett plus både från att han får sniffa på odjur då han äter och att du faktiskt inte måste göra det.
Ett extra plus är att om du drillar Snäckan(hon kan få gå kurs hos oss) så kan faktiskt även hon ge lillebror mat.

Sen vill jag sprida lite ljus på den översta punkten igen. Sniffa på valfria kroppsdel av bebis då du matar. Sovande bebisar och ätande bebisar är liksom lite utöver det extra. Då du flaskmatar kan du liksom iaktta matningen ytterligare än vad du kan då du ammar.

Behöver du mer flaskpepp så hojta bara till!
Krya krya på ryggen nu!

5 Yvanna:

Vilket pepp här ovan! Jag gillar Jessica! Vilka bra punkter. <3 Krya på dig nu, syrran. Säg till om vi kan hjälpa med något.

Svar: Jag gillar också Jessica, hon är bra hon! Kram på dig!
ohemul.blogg.se

6 Hanna:

KRAM!

Svar: TACK!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: