Låt mig presentera: världens sämsta känsla

I morse åt vi frukost ihop och skrattade åt att Lillebror äntligen fått kläm på det där med att vända sig från rygg till mage. 
 
 
Fem timmar senare försökte jag klä på mig själv och barnen samtidigt eftersom det var dags att äta tårta och fira att moster Y fyllt trettio. Syskonmatchning stod på schemat och jag lade ned Lillebror på vår storsäng för att hämta strumpor i rätt nyans. Så dumt, så dumt. 
 
 
Jag hann bara tänka "han kan ju vända sig!" så hörde jag dunsen. Och skriket. Kastade mig in in i rummet och såg en skräckslagen Snäcka peka på Lillebror som landat på ansiktet, på det hårda trägolvet. 
 
 
Som tur var så blev det ingen hjärnskakning (eller något ännu värre), bara en skrubbad näsa och en liten spricka i läppen. Efter lite tröst så var han återigen sitt glada, nöjda jag. 
Men ändå. Hur det kunde ha gått. Jag ryser. 
Och jag känner mig så. Jäkla. Dum. 
Det går verkligen på en sekund. 
Min blåslagna, älskade unge

Kommentarer:

1 Åsa:

Ja jösses. Fy sjutton.

Detta hände oss också, fast i badrummet. Lilla flickan föll ner på klinkersgolvet. Fy fan jag kan höra ljuden än fast det är snart 5 år sedan...

Hemska hemska känsla.

För oss gick det också bra, skönt att det gick bra för er med, trots allt. Som du skriver, de går så himla fort!

Svar: KLINKER åh fy fasen. Tror jag hade dött av skräck. Stackars dig! (Och stackars barn, såklart).
ohemul.blogg.se

2 OPROFESSIONELL | allmänt awesome:

Föräldrar är också människor, trots att det kan kännas USELT, SÅ USELT i hjärtat <3

Och ja, det har hänt oss också.
Med båda ungarna ja.



Svar: Buhuuuu inte kul. Och INTE så kul att det är värt att uppleva igen :'(
ohemul.blogg.se

3 Schmarro:

Men ÅH fick ångest att bara läsa och tänka på detta. Min unge har också nyss lärt sig rygg--> mage, och jag har ändå låtit ligga i sängen när jag typ klätt mig och annat. Ska sluta med det genast. Tack för påminnelse <3

Svar: Ja, bespara dig detta! Hu!
ohemul.blogg.se

4 Eleonor:

Jag kan inte tänka mig något värre! Lilla Lillebror <3 vilken tur att det gick så bra trots allt!

5 Yvanna:

<3 <3 <3 <3

Svar: Kram!
ohemul.blogg.se

6 Sara :

En värre känsla är när det händer andra gången. Med samma unge. Inom loppet av typ 1 månad. Man bara skjut mig i huvudet. Två gånger. Usch.

Svar: Usch och fy! Inte kul
ohemul.blogg.se

7 Malin:

Been there, done that, got the kvitto från barnakuten :(

Svar: 😱😱😱 äh FY säger jag bara!
ohemul.blogg.se

8 Emma:

Usch vad otäckt. Är gravid nu (BF+5) och har redan hunnit drömma mardrömmar om bebisar som faller ner från skötbord m.m.
Hoppas bulan lägger dig snart så detta kan bli ett minne blott!

Svar: Men heja heja! Åh, så coolt, snart får du uppleva ditt bästa nya möte!
ohemul.blogg.se

9 Karin:

Så lätt och fort hänt! Vi har en son i samma ålder så jag känner verkligen med dig! Klandra dig inte för mycket! Det gick ju ändå bra. Och du är knappast varken den första eller sista som det råkat bli så för... Tack för en bra blogg! Kram

Svar: Tack för snälla ord<3
ohemul.blogg.se

Kommentera här: