Stuff stuff stuff/Nu i min ägo etc

Dagens tema har (förutom att vara De Våldsamma Sammandragningarnas Dag) kommit att handla främst om saker jag vill ha och saker jag faktiskt fått.
 
Imorse var jag på trevligt bloggmingel hos Babyshop i Sturegallerian där det visades upp flashiga vagnar från Babyzen som skapade habegär - speciellt denna som kan vikas ihop in absurdum och sedan i princip stoppas ned i fickan, exakt den vagn jag skulle behöva till Snäckson på Gotland i sommar! - och bjöds på lyxiga juicer och nybakta bullar. Efter att jag hållt mig ca jättemycket från att handla ogenomtänkta men ack så lockande bebisgrejer åkte jag därifrån med en goodiebag som bland annat innehöll ett urgulligt bäddset till Lillbebbo. 
Kolla printet <3 
En nappförpackning hängde med också, men är Bebbo någonting som Snäckis så kommer det där med napp att ratas helhjärtat.
 
Sedan hämtade jag ut två efterlängtade paket, dels ett superfint babynest:
Och ja, jag vet att en kan sy själv och så. Men det är ju inte riktigt min grej det där. Skulle jag sy ett eget babynest kan jag ganska säkert säga att det skulle se mer ut som en tygkorv som råkat fastna på en knölig madrass med hjälp av en kombination egenpåhittade korsstygn/efterstygn/aggressiv sicksacksöm med felfärgad undertråd. Så, pass på det.
 
Och i paket nummer två låg selen från Ergobaby - tack för alla tips och råd under det här inlägget och på facebook! Ni är verkligen så kloka. Det stod till slut mellan en Ergo eller en Manduca. Är också lite sugen på att prova någon form av bärsjal men det får framtiden utvisa.
 
Andra, lite mindre materiella, saker jag fått idag:
  • adrenalin då en gubbe vägrade flytta sig från bänken i busskuren där han satt och drack öl, eftersom det "inte var hans problem att jag var gravid och behövde sitta heller"
  • en m y c k e t uppskattad efter-lunchen-powernap, inklusive dregel på kudden och domnad vänsterarm vid uppvaknandet
  • vegetarisk chili con carne, lagad och serverad utav gäster
 
Fredagens betyg: 4 av fem stenhårda förvärkar

Kommentarer:

1 Elinen:

Jag älskar den vagnen! Vi har en sån (vi har flugit en hel del och det är så himla smidigt att man kan ha den i handbagaget och då ha en vagn när man byter plan på en stor flygplats). Den rullar fantastiskt även på lite svårare underlag. Den går att köra med en hand (vilket jag tycker brukar vara svårt med paraplyvagnar) Och så skadar det ju inte att lillan är besatt av vagnen också. Eller alltså, det är praktiskt att hon gillar att åka i den. Det är lite mindre praktiskt att hon börjar vansinnesskrika om hon ser den men inte får åka i den. :)) Jag har inget dåligt att säga om vagnen mer än att den kostar ett gäng kronor. =)

Svar: Jag är verkligen bra sugen! Speciellt när det visat sig att flera verkligen är nöjda med den.
ohemul.blogg.se

2 Jennie :

Tack för vagntipset! Det är precis en sådan vi vill ha när vi åker till USA i två månader nu i vår.
Frågar bara: var den svår att få ihop? Efter att den var ihopfäld menar jag.

Svar: Det såg busenkelt ut. Sedan var det iofs inte jag som fällde vare sig ihop eller ut den, ska väl nämnas.
ohemul.blogg.se

3 En annan mamma :

Köp en k'tan sjal! Bästa köpet vi gjort med vår lilla.

Svar: Bra tips! Ska kolla upp!
ohemul.blogg.se

4 Elinen:

Till den ovan som undrar om vagnen är lätt att fälla ut/ihop.
Om man vet hur man ska hålla är det SÅ HIMLA ENKELT. Tyngdlagen gör hela jobbet. Om man inte vet kan det kännas lite krångligt (inte krångligare än någon annan vagn men ändå). Så mitt tips låt någon som vet visa dig i butiken (om du handlar i butik).
I korthet håll i metallpinnen när du fäller ihop, håll i handtaget när du fäller upp.

Kommentera här: