Rekordförsök i söderort

Under måndagen har Lillebror Ohemul, 9 månader, försökt sätta Sverige på kartan då han siktar på guldet i gnäll-VM.
 
Goda chanser på medalj för Sverige
"Det har varit en enorm kraftansträngning", säger Lillebror. "Men jag tror vi har bra chans på guldet i år. Jag känner mig i form och har lyckats leverera mina ne-neh-ne-neh och auhw-naaah i ett kontinuerligt flöde under hela dagen, det känns bra"
Vid sin sida har han sin coach, tränare och andliga vägledare Mamma, som är trött men hoppfull. 
"Jag tror verkligen att han kan ta det i år, det är i alla fall bäddat för en medaljplats, det står helt klart". Hon torkar lite blod från sin sargade trumhinna ur ena örat och tillägger "Han är otroligt fokuserad och har knappt ätit eller sovit överhuvudtaget under dagen, allt för att kunna prestera så stor mängd gnäll som möjligt. Han är taggad."
 
Konkurrensen är inget som oroar
Sveriges chanser på guld ser lovande ut och det som spås bli Lillebrors värsta konkurrent är Norges bidrag Inge Gladh, 7,5 månader, vars rykte säger att han varit på träningsläger i Sibirien och fått professionell coachning utav en vindpinad gisten dörr och en gammal hartsfiol. På frågan om huruvida detta skrämmer Lillebror flinar han och svarar kaxigt: 
"Han kan ha tränat bäst han vill. Jag är en naturtalang, en naturkraft. Det kan man inte träna sig till. Jag är den störste."
 De ljud som följer mig ut ur huset vittnar om att han kan tala sanning. Mina ådror drar ihop sig och öronen försöker förgäves stänga sig för att undkomma det skärande gnället. Jag känner hoppet stiga. Kanske har Sverige en riktig chans på guldet i år? Imorgon har vi resultatet.
 
 

Kommentarer:

1 Linda:

Hahaha!

2 Katarina :

Haha!!! Älskar dina texter!

3 Yvanna:

Haha! Baby Ohemul då, jag kommer iaf komma och leka snart igen! (Och försöka natta och söva konstant.)

4 Mustikka:

Alltså hahahaha!!

5 Åsa:

Älskart! =)

6 Johanna:

Hahaha alltså du levererar som alltid! Sitter med djupt sovande 5 månaders son på magen och har kramp i halva kroppen men flyttar mig INTE av risk för att han ska vakna och det sattes en aning på prov när jag fick hålla mig från att frusta av skratt till ditt inlägg. Tack för dagens (inombords) skratt (Obs har ändå medkänsla för dina trumhinnor och din förmodade huvudvärk)

Svar: <3 <3 <3 Tack!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: