Vecka 22.

Och den drägliga delen av graviditeten verkar hålla i sig ännu ett tag. 
Ha-le-lu-jah, praise the lord etc mm. 

Nytt för veckan är att magen verkligen vuxit och är numer svår att missa och att lillbebin börjat rocka såpass att den här okänsliga modern registrerar det hela. Och det är ju på tiden med tanke på att bebbo nu är nästan 30 cm lång och väger 450 gram i runda slängar.

Som referens:
Lika lång som en skollinjal, en fot i stl 43 eller en genomsnittlig grisknorr. 
Lika tung som en större rulle fiskelina, en grön slanggurka eller en sirloin steak. 

För övrigt är det mesta lugnt. 
Värt att nämna är att jag nästan kan få kärlekskänslor då jag tänker på smaken av Orangina. Aldrig förut har jag insett att detta är världens godaste dryck. Världens godaste. Och jag utgår från att mina smaklökar är såväl sansade som objektiva, såhär 53% in i graviditeten. 

Kommentera här: