Ett inlägg som får alla andra föräldrar att se bra ut.

Jag har lagt ned säkert en hel arbetsdag på att hitta en tomtedräkt till Snäckson som jag tycker är fin, bra och mysig att lussa i.
Sedan säkert en halv dag till på att kolla runt ännu en vända för att se om den v e r k l i g e n var den bästa, som jag köpt. Slagit fast att så var fallet.
Planerat hela morgondagens arbetsdag efter att kunna gå på hennes lussesång kl. 14 och ändå hinna tillbaka till mitt arbetes luciafirande där jag står för en del av fiolerna.
Pusslat med den ömma faderns möten och upptagenhet för att vi ska kunna vara där bägge två, fota med vår bästaste systemkamera och stryka tårar ur ögonvrårna för att det Är Så Fint Med Tomtebarn osv.
 
 
Då jag kom fram till förskolan idag vid tre för att hämta henne så reflekterade jag stilla över att det verkade som att en himla massa vagnar(=barn) redan hade gått?! Men, men. Jag stegade in, möttes av ovanligt många pedagoger med glitter i håret och en överlycklig Snäcka. Fortfarande ringde inga klockor. Det var inte förrän jag började prata med Snäcksons ansvarspedagog om att jag skulle lägga tomtedräkten på hyllan så att hon kunde byta om innan morgondagens lussesjungande och föräldrafika som hennes plötsligt bekymrade min gjorde mig uppmärksam på att något var fel. Sedan sa hon försiktigt:
 
- Du vet att firandet var idag, va?
 
R I D Å
 
/En som grät hela vägen hem i bilen

Kommentarer:

1 Susanne:

Nä nu brast det, din stackare!!! Fy va jobbigt!!! Fan va tokigt!!!

2 Isabelle:

Men guuuuuuuuuu!! Fyyyy vad himla sorligt för er! Övertygad om att snäckan hade världens bästa dag ändå men fattar att det känns rövigt!

Ps vet kind of hur det känns mvh missade min semester

3 Annelie:

Ahmenå. Så himla, himla trist! Ni får lussa hemma istället.

4 Fia:

Fy, vad tråkigt, får liten klump i magen av medkänsla. Men en tröst är ju att Snäckan inte alls kommer att bekymra sig över detta. Ni kan väl ta en gullig bild av henne i tomtedräkten idag, så blir det hur bra som helst!

5 Astrid:

Auhh! Fanken vad surt.
Men det kommer fler gånger, gånger som Snäckson faktiskt kommer minnas.
Ni kanske kan lussa lite hemma idag?

6 Linda :

Näääää, fy så trist!!
Usch, va sorgligt för er :-(

Har hittat hit via Alamamas! Du skriver så roligt!
Förutom idag då :-(

7 mirijam:

Buuhuu, jag gråter lite nu!

8 Eleonor:

Men åååh! Fy vilken osis! Lilla Snäckan lär ha haft lika roligt ändå, men stackars Dig! Tur att det kommer ca 15 lucior till när lillan oavsett om hon vill eller inte ska lussa inför stolta föräldrar. Kram!

9 Anna:

Snäckan får ha tomtedräkt på sig exakt när hon vill nu, och hon blir glad och du blur mindre ledsen. Ingen är perfekt. Visst vet du det? //En mamma till en 18-åring som gick och lyssnade på andras lussande barn idag

10 Simone de Rövardotter :

Men åh vad tråkigt!!! Kan trösta med att det är värst för er. Snäckan själv kommer ju inte minnas det här.
Kram!

Kommentera här: