Dagarna som är dagarna som är osv

Uppdatering från ledighetspatrullen:
 
• Nej, Snäckan har inte sovit tolv timmar per natt något mer. Absolut inte, skulle en snarare kunna säga. M E N. Vi har upptäckt att det går fantastiskt bra att ligga tre individer i den nya sängen! Exakt hur vi vet det? Well...
 
• Det har öppnats ett ohemult antal julklappar i detta hem de senaste dagarna. Lego, pussel, trädjur, spel, kläder, träfrukter, pennor och badleksaker till hushållets yngsta medlem, örhängen och knivset till de lite mer till åren och kläder till den ännu ofödda. Ett litet axplock av julkommers i sin bästa form. 
 
• saker som har svällt i mellandagarna: mina fingrar (hej då ringar, ses i april), mina fötter *klämmer ned uppsvällda Shrek-fossingar i vinterskorna*, min hjärna (fungerar mycket dåligt överlag just nu), min nostalgi över att Snäckson är så stor, min oro över hur sjutton det ska gå att hantera två barn på en gång, mitt midjemått (är så fruktansvärt g r a v i d just nu).
 
• antalet sillbitar och ägghalvor som inmundigats under den senaste veckan är i det närmaste obscen. Det är på den nivån att jag skulle tacka nej om någon erbjöd mig lite skagenröra just nu. På den nivån alltså. 
 
• Jag har blivit kallad "mycket lik" en filmstjärna. Hon från "Hungergames"!!!! *smickrad* Dessvärre visade det sig snart att liknelsen handlade om min festsminkning och Effie Trinket. Ja-happ. 
 

Kommentera här: