Vad min kropp sa när jag blev preggers:

Hjärtat: yes!

Hjärnan: redan???!! Hur ska det här gå? Aaaaaah!

Magen: jamen DET HÄR minns jag allt! *blåser direkt upp sig till jättelik ballong*

Huden: det blir nog lättare med allt om jag skaffar ett gäng finnar!

Ögonen: *gråter till reklam* *gråter till nyheter* *gråter till vad fasen som helst*

Munnen: kött - blä. Kyckling - blä. Fika - blä. Jag vill bara ha avocado, havremjölk och kanske läkerol och därmed basta.

Järndepåerna: *ekar tomma*

Luktsinnet: det var värst vad allt och alla luktar äckligt hela tiden.

Balanssinnet: nähädu, nu tänker jag göra dig konstant sjösjuk i tre månader. Sug på den, din fertila jäkel!

Vansinnet: I'm baaack!


Med Lotta Sjöbergs ord:

Kommentarer:

1 Katta Kvack:

Ja men PRECIS just så. Och som grädde på moset, så här när de nio månaderna strax är över, så känns det som jag har varit gravid 18 månader i ett svep, inte med en paus och bebisperiod mellan. Jag konstaterade igår kväl latt ja gvarit gravid 2011, 2012 och 2013.

Och så tänkte jag låna bilden och länka tillbaka så klart. Hoppas okej!

Svar: Åh herre. Det känns ju REDAN som jag varit gravid i 18 mån. Aaaaah!Låna på! Och länkkärlek är alltid uppskattat - tack snälla!
OCH! Då inser jag att jag kommer ha varit gravid 2011, 2012, 2013 och 2014. Va?!?!!?!??!
ohemul.blogg.se

2 Cecilia:

Haha, känner igen det där. Även om jag mår fint nu i början av tredje trimestern. Nu är det "bara" tungt och bökigt och omöjligt att ligga sitta eller stå (dvs existera) bekvämt... Och tröttheten är tillbaka. Plus en trotsog 2,5års.

Tjoho, klackarna i taket! Bara två månader kvar här. Tror du tajmat bättre åldersmässigt med Snäckan. Grattis.

Svar: Avundsjukan att du "bara" har två månader kvar... Kämpa Cecilia!Hoppas nästa kiddo också förgylls med krulligt hår!
ohemul.blogg.se

3 Sandy Bergström:

Hahaha, så roligt! :)

Svar: Lika bra att skratta åt eländet :) Tur att preggotiden efterföljs av gullig bebi. Annars vore detta världens hemskaste tillstånd.
ohemul.blogg.se

Kommentera här: