Keep Jar - en tävling för ekosmartisar!

Medan jag ligger här och gottar mig i diverse opiater *ler gråten i halsen* så kan jag ju muntra upp stämningen med en liten tävling, eller vad säger ni om det?
 
Då jag blev tvungen att sluta amma Lillebror fick jag kasta mig in i denna djungel utav flaskor och nappar och doseringsaskar och gud-vet-allt som jag aldrig tidigare brytt mig om att undersöka närmare. I den vevan korsade Keep Jar min väg - en himla smart uppfinning! Keep Jar är en ring och ett lock som går att klicka på
vilken barnmatsburk som helst och voilá så har du en ekosmart nappflaska! Fler än jag har blivit impade och på fackmässan barn och baby 2013 valdes Keepjar till Årets nyhet med motiveringen:
 
 
Årets Nyhet 2013 är en innovativ, enkel och miljövänlig produkt, utvecklad och tillverkad i Sverige. Den skapar multifunktionalitet och främjar återanvändningen. 
Årets Nyhet ligger helt rätt i tiden för den medvetna föräldern. 
Årets vinnare har förstått begreppet KISS – keep it simple stupid! 
 
 
Jag har knappt hunnit prova den till Lillebror för det som omedelbart hände var att Snäckis beslagtog den och dricker numer sin kvällsmjölk ur den innan varje läggning. Och för mig känns det himla bra då jag ogärna värmer plast i micron. 
 
Du kan stoppa i en egen favoritdinapp från MAM, NUK eller vad du nu gillar, beställa en i rågummi eller välja en sportpip som passar större barn.
 
 
VISST VILL DU HA EN?
Så himla enkelt tävlar du:
2. Välj ut vilken produkt du helst vill vinna!
3. Skicka ett mail till mig [email protected] med en liten förklaring varför du blev mest sugen på just denna. 
 
 
Keepjar är utvecklad av industridesignern Annamaja Segtnan och det är hon som väljer ut vinnaren. Delar du tävlingen på sociala medier med #keepjar och/eller #ohemulblogg så ger det extra stjärna i kanten.  
 
Just det! EDIT: tävlingen pågår till och med 1/9!
 
 
 

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Kul tävling. :)

Svar: Eller hur! Såklart du ska tävla!
ohemul.blogg.se

2 EmeLOL:

Det här är ju perfekt! Lika bra som då du tipsade om bärselen. Du borde tipsa mer pga jättebra smak ju!

Svar: *suger åt mig*
ohemul.blogg.se

3 Jessie:

Ska man skriva i mailet att man använt hashtaggen och delat på instagram?

Svar: Gör det! Eller kommentera här att du delat. Som du vill!
ohemul.blogg.se

4 Fia:

Men vilken smart produkt! Den skulle jag verkligen vilja ha!

5 Janice :

Vill såååå gärna vinna - älskar eko. Och din blogg!!!

6 Serafine:

Vilka smarta människor det finns, heja miljön! Delar denna tävling på Facebook!

Kommentera här: