Saker som blivit ätna

Jona - svald av val (ca 50 f.kr.) 

Kaffe - svalt 24/7 (all day erryday)

Jag - svald av mitt jobb (pågående)


Känslan är sådär att gå upp i gryningen, väcka(!)(då fattar ni hur tidigt vi lämnar) barnen och lämna dem på förskolan. 50% av mina avkommor ackompanjerar min sorti med avgrundsvrål/hysterisk gråt. Ja, och sedan går jag med lätta (...) steg till mitt jobb där jag aldrig räcker till. Sedan jobbar jag, utan rast, och kommer hem vid sex på kvällen. 
Kul detta att vara vuxen :(

Kommentarer:

1 Pernilla:

Hög igenkänningsfaktor på det där. Behöver visserligen inte lämna tidigt så ofta då min man jobbar skift men det där med att inte räcka till på jobbet och vara hemma för sent.. Funderar varje dag på hur man skulle kunna få ett flexibelt jobb där man ibland kan välja att jobba hemifrån eller där det inte blir katastrof om man vabbar eller är sjuk.

Svar: Drömmen - det där att jobba hemifrån! Förstår PRECIS hur du menar!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: