It's friday, friday

Det stod redan igår klart att vi skulle klättra på morgonen idag, så pappa ohemul tog tillfället i akt att gå igenom en bråkdel av det kvarts ton klätterrelaterade prylar som tar upp plats i vårt förråd. 
Kommentar överflödig. Mycket på grund av att den inte får plats då allt skrot ovan har tagit den. 
 
Sedan åkte vi till Sickla och Snäckan övade på att flyga uppför väggarna medan Lillebror övade på att driva mig till vansinne samt på att springa hukad efter honom (börjar bli väldigt bra på det, kan jag meddela).
 
Det är ju av yttersta vikt att utnyttja sina kontakter här i världen så vi ba *made some calls* och åkte och slöjdade med kusinerna efter lunch. 
Jag försökte verkligen, verkligen att tälja mig en fin smörkniv. Tyvärr var det något fel på kniven, eller kanske träbiten (eller båda) så det bidde inte ens en tumme. Synd på den ambitionen! Tänkte använda brännpenna och allting, men men. 
 
Snäckson däremot, designade, pillade, limmade, borrade och spikade med lite hjälp ihop ett helt piratskepp med två kaptener. 
 
 
Stackars Lillebror, kanske ni tänker nu. Men lugn! Som den oerhört kärleksfulla moder jag är snickrade jag ihop följande till honom:
Och som han älskade den. Eller ja. Han tappade bort den (utan att visa tecken på att sakna den) tre gånger på en halvtimme, men jag känner ju mitt barn bäst. Jag känner att han nog älskar den. Handarbete av moder, vem blir inte lycklig av det. 

Kommentarer:

1 Yvanna:

Haha! Älskar allt med detta inlägg!

Kommentera här: