Kända filmrepliker som jag kunnat applicera på mitt liv de senaste dagarna:

Show me the money
När jag äntligen fick tummen ur och ringde det samtal till jobbet som jag bävat för lite för länge nu.
 
 
Jag tycker så mycket om att känna ditt hår under mina fingrar
då jag upptäckte att det går alldeles utmärkt att fläta Snäckans hår till hon somnat - mysigt för alla inblandade. 
 
 
Yippie-ka-yey motherf*cker 
när jag lyckades hitta en(1) bild på Lillebror från dopet som skulle kunna användas till tackkort. Om tackkort får ha lite humor. 
 
 
It's greased lightning!
vad jag sa till mig själv då jag skyndade förbi min spegelbild i jakt på en treminutersdusch och en long, long, loooong overdue hårtvätt (hade jag väntar bara några timmar så hade nog håret själv gått in i duschen och tvättat sig, i ren självbevarelsedrift) imorse. 
 
 
Nobody puts baby in the corner
ja, eller det är väl mest Lillebror som säger det. Hela tiden. Och kryper/klättrar/ålar/går med stöd på alla farliga platser som finns tillgängliga i närheten. Helst ska de innefatta höga kanter och/eller vassa hörn. 
 
 
Pluspoäng och fredagstacos med glitter till den som kan namedroppa alla fem filmerna!
 

Kommentarer:

1 Evelyn:

?
Ronja Rövardotter
Die hard
Grease
Dirty dancing

Svar: Snyggt jobbat! Inte ens Google-fuskat!
ohemul.blogg.se

2 fru_nyblad :

Eftersom göregående talare hade alla rätt utom ett, fyller jag påles Jerry Mcquire (stavning??!!!)

Svar: Applåder och visslingar! Bravo!
ohemul.blogg.se

3 EmeLOL:

Jerry magiure
Ronja
Die hard
Grease
Dirty dancing

4 EmeLOL:

Ehe, ja det var visst fler som visste :)

Svar: Äsch ni är lika bra allihöppa'
ohemul.blogg.se

Kommentera här: