Helgen - en betygsatt historia

Fredag. 
Åt lunch på Voltaire med Stockholms nya stjärntillskott Hanna. Vi drömde om jobb, om semmelwraps och fick av olika anledningar de två männen som åt lunch bakom oss att tro att vi drömde lite om dem också.
Betyg: fem av fem chevresmörgåsar med fikonklet
 
 
Pga jobbfestrelaterad frånvaro utav äkta make vilade ansvaret för att underhålla och utfodra mina avkommor helt och hållet på mina axlar. Vilket jag omedelbart löste genom att bjuda in mig själv på middag hos kusinerna i Sjöstan. WELL PLAYED, om jag får säga det själv. Snäckson åt popcorn som funnes det ingen morgondag och Lillebror tillbringade kvällen med att proväta på nya leksaker som vi inte plockade upp ett enda dugg innan vi bagav oss hem, mvh drömgäst.
Betyg: fem av fem smuliga popcornskålar i soffan
 
 
Efter att båda kidsen praktiskt nog somnat i bilen på vägen hem såg jag fram mot en kväll i soffan för mig själv, en lättsam komedi på teven och något gott precis inom räckhåll för hand-skål-hand-mun-praktik.
Synd bara att allt som fanns i gotteväg var en sorglig (halv) vaniljkvarg från pannkakstorsdagen.
Synd bara att filmen jag valde inte var en bekymmerslös komedi med Natalie Portman som blir kär i sin chef och de cray cray förväxlingar som sedan följer innan de levde lyckliga i all evighet etc osv.
Synd att det istället var en jäkligt mörk historia om en kvinna som blev kär i sin chef, gifte sig, fick en bebis och sedan dör bebisen. Tre dagar gammal. Alla mådde dåligt och betedde sig illa hela filmen igenom. Jag med. VARNING.
Betyg: en av fem snoriga gråtnäsor
 
Lördag
Den bakfulle fadern piskades upp ur sängen, barnen klämdes in i fleecekläder och samtliga familjemedlemmar placerades i bilen för en exotisk resa! Till Norrköping. Staden som aldrig sover (eller vad den nu kan ha för slogan)(en snabb googling berättar att "Upplev Norrköping" är det rätta svaret) och våra fd älsklingsgrannar som flytt Stockholm för bättre jobb, billigare boende och mer fritid. Det lektes i snö, bakades semlor, åts mat och dracks vin. Samtalsämnena var: döden, sjukdomar och sjukvård, arvstvister och sorgliga barndomar. Ändå hade vi supertrevligt - då kan ni ju bara ana hur himla kul vi skulle haft om vi avhandlat typ reseminnen och "drunk or kid"-berättelser.
Betyg: fem av fem kaffekoppar
 
Söndag
Vi åkte bil.
Vi åkte pulka.
Vi åkte inte och veckohandlade pga har upptäckt att det går att handla mat på internetz *sist på bollen*.
Betyg: fyra av fem utdragna söndagsgäspningar
 
 
Helgens betyg i helhet: fyra  av fem trevliga stämningar
Betyg på dig som läst ända hit: fem av fem stora applåder för ork, tålamod och överseende

Kommentarer:

1 Anna:

Hahaha, du är så härlig så jag dör lite. Mitt barn är numera vuxet och jag tycker barn- och familjeprat generellt är ganska trist, men jösses, så jag skrattar när jag läser Din träffsäkra och språkhärliga blogg!

Svar: Tack snälla, nu blev jag glad!
ohemul.blogg.se

2 Anna R :

Fy för den filmen. Hyrde den när jag tänkte ha en myz-afton med choklad. Slutade med gråtkatastrof och ångestmardrömmar samt att jag de första 6 månaderna av min sons liv var tvungen att kolla hans andning ca 3785947 ggr per natt. Samt vilopauser under dagarna. Samt även under barnvagnspromenader. Mmm, those happy days...

Svar: EXAKT den frekvensen har jag haft med bägge mina barn på andningskoll så jag förstår precis!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: