Den virala föräldraskapslistan - voilà!

Den här listan har ju setts *överallt* på sistone och eftersom jag sällan bangar 1) listor eller 2) att vara sist på bollen så giver jag eder självfallet nöjet att läsa om vad jag tänker om någon frågar:
 
 
Var det som du trodde att det skulle bli förälder?
Några saker som stämde bra var att det kom ett barn och att allt liksom vändes på ände. 
 
 
 
Var det något som hände eller som du kände som du inte hade räknat med?
Jag vet inte om det finns någon individ som lever i fredlig tid och som kan förstå exakt hur lite en kan sova under väldigt, väldigt lång tid, förutom de som har små barn. Såatte. Detta att tre timmars sammanhängande sömn plötsligt kändes lyxigt kan ju benämnas som...nytt. 
 
 
Var det något som inte hände?
Att jag under det första året någonsin bar följande tre saker samtidigt:
  • rena samt snygga kläder,
  • smink och
  • välfriserat hår. 
 
 
Bästa bebisprylen att ha hemma?
Grrrrrattis till *trumvirvel* - babysittern! Ohotad segrare. En livräddare, dag som natt. Andra fiffiga saker är bärsele och barnvagn. 
 
 
Mest onödiga bebisprylen då?
Leksaker. Här är vad du kan göra istället: köp några snygga leksaker som tilltalar din estetiska ådra och smycka bebins rum/vrå. Make Pinterest proud!
Dra ut en kökslåda. Avlägsna alla direkta dödsfällor (knivar och korkskruvsöppnare exempelvis) och låt sedan kiddet uppleva äkta leksakslycka. Decilitermått i plast<3
 
 
Hade du bestämt dig för hur du skulle göra med en viss grej för att sen ändra dig när bebis kom?
Nej, jag har kvar precis alla principer kring föräldraskap och barnuppfostran. 
...
...
...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ÅHE GUD HAHA. Ja, jag har ändrat mig amssvis. Mest attityder till saker och reviderat åsikter som inte riktigt var genomtänkta från början. 
 
 
Vad önskar du att någon hade berättat för dig innan?
Problemet var inte så mycket att ingen berättade något. Problemet var mer att jag var så fruktansvärt ointresserad utav barnrelaterade grejer innan jag hade kissat på den där stickan att  jag inte kan minnas ett enda någe av vad som sagts innan det gällde MIG SJÄLV.
 
 
Vad stör dig mest hos andra föräldrar?
Skuldbeläggande av andras val kring mat, sömn och rutiner. Samt att inte ingripa om ens lilla diamant beter sig illa mot andra.
 
 
Vad tror du andra föräldrar stör sig på hos dig?
Att jag inte respekterar de heliga gränserna för pojk-och flickkläder i affärer. 

Kommentera här: