Saker som återfinns hemma hos oss och börjar på SKR

SKRik
Alltså, detta nya skri som Lillebror utstöter närhelst han känner sig bortglömd/uttråkad/missförstådd. Det skär genom märg och ben och låter EXAKT som (jag antar att) de minsta dinosaurierna lät. 
(Är rätt säker på detta faktiskt)
 
SKRåmor
Låt mig presentera Snäckis nya hobby: skadeletning! Det här med plåster och förband har fått ett rejält uppsving sedan jag kom hem från sjukhuset och vi har läst om Ingrid som har plåster och Bo som bryter armen ungefär sexhundrasjuttiotolv gånger. Sedan känns det väl lite sådär att hon ofta leker att hon har ont i ryggen och dessutom har någonting i informationen kring hur ett plåster faktiskt fungerar gått snett då hon är LIVRÄDD för att behöva ett plåster - eftersom hon tror att det är DE en får ont av. 
 
SKRäck
Från att glatt ha hojtat "EJDO MAMMA, SES!" och försvunnit i ett moln av flygande legobitar och färgkritor så gråts det nu sorgens sorgligaste tårar varje morgon då Snäckson lämnas på föris. Varje dag får vi ett mms på en lekande och glad brutta, men fram till dess - fy farao i mitt hjärta. 
 
SKRatt
Lika sorgligt som det är med förskolelämning, lika hysteriskt kul är det för syskonen att - ja, det räcker med att titta på varandra faktiskt. 
 
SKRäp
Det är definitionen av vad jag konsumerar på tv erry night. Underbart. Älska tv-hösten. 

Kommentarer:

1 Sara:

Det där dinoskriket: låter det typ så här? https://www.youtube.com/watch?v=tehnGPZYuo8&list=UUnTxgk154wE_3UG4OSD3dVQ

(min dotter för två år sedan ungefär).

Usch, det skär genom märg och ben när jag bara tänker på det. Skickar lite stå ut-pepp till dig!

Svar: Haha, så roligt!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: