Favorit i repris: femmor

För fem år sedan flyttade jag ihop "på riktigt" med den ohemule fadern (bortsett från att vi i princip bodde ihop från den tredje veckan), åkte till Thailand och jobbade på svenska skolan samt blev som 27-åring ett skilsmässobarn *skriver brev till Bullen*
 
För fem månader sedan konstaterade jag att jag ammade en himla, himla massa. Little did I know att jag tre månader senare skulle behöva ge upp det </3
*ser mig själv fastklämd under bebis i soffan genom ett rosa skimmer*
 
För fem veckor sedan hade vi just kommit hem från Gotland och jag påbörjade det fyra dagar långa projektet "skriva personligt brev"- en aktivitet full av ångest, aggression (eftersom det helt klart var alla andras fel att det var svårt) och dålig stämning. 
 
För fem dagar sedan var det fredag och det firade jag genom att dels medelst kryckor ge mig själv ett blåmärke på knät och dels sova sjutton av dygnets tjugofyra timmar. 
 
För fem timmar sedan gjorde jag ett mycket tveksamt intryck på en fellow på-samma-föris-avdelning-mamma. Jag drog ett skämt som liksom ...missförstods och föll så att säga helt platt. Intryck jag antagligen gjorde: pantad barnhatare. Intryck jag var ute efter: rolig och avslappnad/opantad barnälskare. AJA. 
 
För fem minuter sedan sa jag godnatt till min pingvinpyjamasklädda älsklingstvååring efter att ha räknat till åtta bortborstade tandtroll. 
 
Om fem minuter ska jag koka mig lite te inför Idol. Som vanligt:  LIVIN' LARGE *gangsign*
 
Om fem timmar ägnar jag mig antagligen åt den nya hobbyn insomna. Den utövas som följer: gå upp tidigt pga pigga barn, var trött hela dagen, var trött hela kvällen, gå och lägg dig runt 21.30, ligg och vrid dig i sängen i ett par timmar sådär (GLÖM INTE att tänka på jobbiga saker du ej kan påverka samtidigt som du räknar ned hur många timmar du inte sover innan det är dags att gå upp), var vänlig repetera dagligen. "Kul".
 
Om fem dagar har jag förhoppningsvis en ny hobby. Förslag?
 
Om fem veckor ska jag åter vara stark som en björn! Så säger vi va?
 
Om fem månader fyller Lillebror snart ett år och det börjar bli dags för mig att börja arbeta igen. Herregud. Det känns som jag inte varit ledig alls denna föräldraledighet? Buhu! *tar ut sorg i förskott*
 
Om fem år har jag en femåring och Snäckson har precis börjat i första klass. Bor vi kvar? Har vi vunnit på Lotto? Har vi börjat spela på Lotto? Finns Lotto kvar? Så många frågor, så få svar. 

Kommentarer:

1 EmeLOL:

Jag säger: frisk som en björn! Och sov på nätterna. Mvh "Hjälper till"

2 Jennie:

Det känns helt verklighetsfrämmande att de här små bebisarna ska bli barn, tonåringar och vuxna! Tack för att du bloggar, längtar varje dag att läsa dina roliga inlägg.

3 Mallan:

Hehe. Det där med att göra ett gott intryck på andra föräldrar är inte det enklaste.

4 Elinen:

Fast man vet ju aldrig riktigt vad som gör bra vs dåligt intryck.

När jag kämpade som mest med att hämta och lämna ETT barn på dagis med lillasyster på höften och tyckte det var jobbigt och svårhanterligt tittade jag alltid med stora beundrande ögon på den ascoola morsan som alltid lämnade fyra (ibland var de fler men kanske kompisar?) barn på dagis med en bebis på höften och aldrig såg det minsta svettig eller stressad ut. Jag tyckte hon verkade lite obehaglig, vem är SÅ perfekt lixom? Jag var väldigt nöjd den morgonen hon hoppade ur bilen som hon fulparkerade på tvären så nära dagisgrinden det går, lämnade en gallskrikande bebis i babyskydd i bilen, föste in fyra barn och kastade diverse väskor/påsar på dagisfröknarna och smått panikslaget väste "sortera de här jag är redan en HALVTIMME sen" och försvann fortade än kvickt. Hon blev lixom lite mer mänsklig i mina ögon. :)

Svar: FYRA UNGAR oooo herreGU. Blir helt matt av tanken!
ohemul.blogg.se

5 Fröken Blixt:

Kul inlägg!

http://amazingbeautifulworld.com/entertainment/10-of-the-strangest-hobbies/

Svar: TRUE INSPIRATION! Spec no 1 :)
ohemul.blogg.se

Kommentera här: