Sätt att räkna tid.

Ända sedan jag läste Om en pojke har jag varit fascinerad av konceptet att räkna tid i enheter. Huvudpersonen i boken använder sig av detta för att få tiden att gå - ex lyssna på en cd-skiva (ja, det var 90-tal då boken skrevs) = 2 enheter, att titta på en fotbollsmatch (ja, han är britt) = 3 enheter osv.
 
 
Nu har jag ju inga direkta problem med att få tiden att just gå *plats för skrattsalvor* Snarare att få den att räcka till och innehålla något annat än att vakna-utfodra-klä på-lämna-utfodra-byta blöja-klä på-hämta-leka picknick/gå balansgång/läsa högt-laga mat-utfodra-bada-natta-prata med partner, AKA livspusslet (för att slänga mig med lite uttjatade uttryck). Men jag delar ändå in dagar i enheter för att det är så praktiskt.
 
 
Exempel: en dag består av fem sjok. 1.Morgon med kidsen, 2.Dag med Lillebror 3.Eftermiddag post förskolan 4.Middag 5.Kväll med Fader Ohemul.
Hur intensiv en dag har varit kan däremot mätas i antalet gånger en hunnit kolla instagram. En långsam dag utan åtaganden = 6 gånger. En vanlig dag = 3 gånger. Loads of stuff goin, on = 1 gång. 
Mycket talande! Supermodernt! Very 2014! Such samtid! Much sociala medier-användare!
*tipsar loss*
 

Kommentera här: