Handlingar som ej ser så värst kärleksfulla ut (men Salmonella känns inte aktuellt?)

Nu kryper Lillebror. Det sägs ju att barnen ska bli nöjdare av att ha knäckt krypkoden eftersom de slipper frustrationen att inte kunna ta sig fram och själva kan bestämma när de vill förflytta sig?
 
 
Jag vet inte om jag upplever Lillebror som nöjdare precis. Jag känner mig tveksam. Men visst, han kan absolut krypa till mig numer, dra tag i ett byxben och högljutt kommunicera att det vore trevligt att bli buren. 
 
 
Jag vet inte heller om jag upplever mig själv som en så värst God Moder då jag alltid tycks stå och skära rå kyckling/hacka chili/ha händerna fulla av grytor med kokande vatten och därför behöver liksom skaka loss det gråtande barnet från benet likt en juckande hund och avsluta det jag håller på med innan han plockas upp. Allt jag kan säga är att jag hoppas på att BVC-Carina inte står och kikar in genom fönstret just då.
Missnöjd benhängarbebis

Kommentarer:

1 Sofia:

Vi mötte en gång vår BVC-sköterska på ett lokalt shoppingcenter. Samtidigt som vi höll på att brotta ner en storgråtande son i dubbelvagn (pga fick ej en till glass). Sedan fick vi försöka kämpa för att han inte skulle klättra ur den. Man väntade liksom på samtalet från socialtjänsten efter det...

Svar: "Det här är bara ett konstprojekt, hehe"...
ohemul.blogg.se

Kommentera här: