Take this.

Murphy, jag ser vad du försöker göra. Snorig rosselbebis, trotsig storasyster, ryggskottad fader och sömnbestulen moder. Men. Jag vägrar ge dig tillfredsställelsen i att jag lägger mig ned i en mörk grop och ger upp.  Sug på det här: 
 
Tre saker jag lyckats med idag
 
- att ha egentid! Alltså, ja, lillebror var ju med mig här hemma. Men då en har två barn räknas det definitivt som egentid att bara behöva ansvara för ett. 
 
- att vara ett husmoderligt föredöme. Jag tog nämligen tag i projektet "tvätta fönstren i vardagsrummet". OBS! Randiga tigerfönster är det senaste. Ni vet var ni läste det först. 
(Och ja, det var en av de saker jag valde att göra under min egentid. Fråga inte.)
 
- att motionera. Lite mer än vad som var avsett till och med, men så kan det gå när det inte är självklart hur en hittar till kompisars nyköpta hus. 
 
I övrigt har jag varit en strålande personlighet, en bländande skönhet och en fantastisk moder. I vanlig ordning. 

Kommentarer:

1 Astrid:

Du lyckas också med konststycket att roa bakfull läsare. Yeha.

Svar: Liksom kommentarer som denna gör min dag. Tack!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: