2014. Ett rövigt år med vissa guldinslag.

Året då vi sov mindre än vad jag trodde var möjligt, var sjuka fler gånger än vad som kan antas vara rimligt, skars i inte mindre än fyra gånger, provade lite nya dopaminer och allmänt försökte hålla näsan över vattnet och överleva. Men även året då bästa Lillebror kom, Snäckson blev ännu coolare och roligare och vi genom alla jobbigheter blev en svinstark enhet på fyra. Dessutom är jag för evigt tacksam de personer som burit mig - mentalt och fysiskt. Tack<3
 
 
Januari
Min kroppshydda börjar anta bibliska proportioner, vi fick ett datum för kejsarsnitt och vi upptäckte storheten i Suits.
Månadens händelse: gravid.
 
Februari
Jag slutade helt att sova pga SUPERGRAVID, Snäckan provade på att vara sjuk ca hela tiden och vi tapetserade om Snäcksons rum. Dessutom fick jag känna på hur det kändes att vara en superkändis eftersom folk började ropa saker efter mig på jobbet. 
Månadens händelse: jag slutade jobba. SO LONG, suckers. 
 
Mars
 Världens bästa Lillebror anländer på ett kejserligt vis, jag misstänkte att han var en vampyr, mina bröst fick jobba hårt och både Snäckan och Lillebror blev jättesjuka. Igen.
Månadens händelse: att tre blev fyra är till och med ÅRETS händelse. 
 
April
Vi började med att läggas in på SÖS med RS-virus, Snäckis kom hem med sitt första påskpynt, vi välkomnade påsken och jag var allmänt vacker, stabil och aktiv.
Månadens händelse: ja, vad det än var så kan en vara säker på att det skedde nattetid.
 
Maj
För omväxlings skull så passade jag på att bli supersjuk (lämpligt nog i samband med att jag gick på möhippa(med Lillebror)), jag blev Jollyrooms ambassadör för Ergobaby 360, värmen hittade tillbaka, Lillebror fick låna fräck andningsmaskin från SÖS (ja, vi var där), Snäckis hade sin första övernattningsgäst och vi firade min födelsedag på bröllopsfest.
Månadens händelse: De åtta veckorna efter snittet hade gått och jag kunde äntligen ta hand om barnen utan hjälp.
 
Juni
Barnen överraskade stort genom att fortsätta med diverse sjukdomar, jag missade ett antal festligare tillfällen pga måste tydligen ta hand om mina avkommor, jag gav ett stabilt intryck på nya förskolan, jag hängde självklart på SÖS, Snäckis sommarlov startade, vi sov väldigt lite och Lillebror följde med på ännu en möhippa.
Månadens händelse: att jag överlevde som ensamstående förälder då fader Ohemul reste en hel (jäkla) del.
 
Juli
Lillebror ramlade i golvet, jag embraceade min kreativa ådra, vi hängde massvis på nya altanen, vi åkte till Dalarna,  Snäckan fyllde 2 år, min rygg gick sönder (och jag besökte *trumvirvel* - SÖS), jag åt vansinnigt mycket smärtstillande och tvingades sluta amma, vi besökte Göteborg, Snäckson gick på sitt första kalas och jag bodde på hotell med mina systrar.
 
Augusti
Vi firade Snäckans födelsedag tillsammans med kusin K, vi åkte till Gotland, "gick på"bröllop, hade möhippa för min yngsta syster och åkte ambulans för att bli inlagd och sedemera opererad - på SÖS. Såklart.
Månadens händelse: Det blir ju svårt att trumfa det där med operationen. Tyvärr.
 
September
Jag höll stilen, kände mig ganska låg, vi röstade, gick på kräftskiva och försökte sädär allmänt hitta tillbaka till vardagen. Någon tyckte att våra billyktor var snygga nog att demolera hela bilen för, tackarrrr.
Månadens händelse: Systers bröllop.
 
Oktober
 Jag var klen och deppig, Lillebror hatade mat, jag och Snäckson gick på kalasevent och jag gjorde självklart ett par besök på SÖS.
Månadens händelse: jag började hänga lite på Öppna förskolan och Kyrkans sångtimme med föräldralediga i området.
 
November
Jag hängde i vanlig ordning en hel delSÖS, barnen var sjuka (snark), vi sålde vår trotjänare till soffa, Snäckan klev in i trotsåldern, babyskyddet växtes ur, jag började med veckomatsedlar och nådde nya kulinariska höjder i köket och vi såg tendenser till att vi var på väg ut på andra sidan alla motgångar som året bjudit på.
Månadens händelse: en plan för världsherravälde sattes i rullning.
 
December
 Vi skaffade en gran ASAP och skyddade den efter bästa förmåga från krypande/resande upptäckslust, vi kombinerade Snäckans trots med Lillebrors växtvärk/tandsprickning/separationsfas och riktigt kände att vi levde, firade Lucia, var lite sjuka (men alltså, nu var det mer av ett vardagsinslag såatte), vi döpte Lillebror, tog syskonfotografier, firade jul hemma i huset och njöt av snön som barmhärtigt nog föll till slut.
Månadens händelse: jag kände mig rätt stark igen. Och vi var lediga mycket tillsammans. Och det var KUL att umgås med de där små terroristerna vi avlat fram.
 
 
Så, 2015. Jag önskar mig uppryckning på vissa områden. Andra har varit helt okej. Jag tror du vet vad jag åsyftar. Vi behöver inte genera din intelligens genom att tjata om vilka, väl? Dåså.
Välkommen.

Kommentarer:

1 Yvanna :

Buhu.. Blev lite rörd! Heja 2015! Vi inleder med att bli tävlingsinriktade och osams imorgon efter tolv? (Fast då har M redan sovit i flera timmar så han får höra allt i efterhand.)

Svar: JA. Det är min absoluta uppfattning om kvällen!
ohemul.blogg.se

2 Yvanna:

PS. Säga vad man vill om 2014 (knivar och snor), men rätt mycket kärlek fick plats där ändå. Och det är himla tur.

3 Lina:

Jag är glad att jag hittade din fina blogg där igenkänningsfaktorn är stor!! Tack! Och gott nytt på er! Kram

Svar: Och JAG blir så himla glad över att du tar tid och ork och kommenterar - tack! Hoppas nya året blir fint för dig!
ohemul.blogg.se

4 Linda:

Gott nytt år!!
Fin resumé!

Svar: Tacksrrrrr! Himla god fortsättning till dig med, trogna och underbara kommenterare!
ohemul.blogg.se

5 jennybenny:

Ja du har verkligen haft det riktigt rövigt emellanåt, det håller jag med om. Men samtidigt så himla fint när lillebror kom till världen. Önskar dig/er all lycka & massor med kärlek samt ickesjuka månader i 2015. Och noll SÖS-besök.
PUSS <3

Svar: TACK kompis, ja Lillebror har ju varit ljuspunkten! Jag önskar dig ett snällt och roligt och glatt 2015. Ta hand om småkorvarna dina!
ohemul.blogg.se

6 Astrid tecknar:

Du är så himla härlig och bra!
Hoppas på ett snällare 2015.

Svar: Åh tack! Du kan vara snäll. Jag blir alltid så glad då du kommenterar och lyfter. Hoppas du får ett toppenår!
ohemul.blogg.se

Kommentera här: