Jag kanske inte har sovit på några nätter, nej.

Men här kommer några svar till personen med det fantasifulla nicket "Anonym2":

1. Vilket är det smartaste råd du fått?

Det måste vara det som det ohemula hemmets vuxna man kom med nyss: "Jag tycker du ska gå och lägga dig redan nu".

2. Vad önskar du att du hade vetat när du var 15 år?

Att en tjänar på att inte bära hjärtat i handen och utan urskiljning välkomna människor in i sitt liv. 

Att det aldrig är sista chansen med något. 

Att jag borde varit mer tacksam för de där söndagarna jag sov till klockan tolv. 

3. Vilken är din största last?

Pappa ohemul skulle säga ljuslyktor samt fina burkar och askar. Jag skulle säga sömn. Livet skulle vara så mycket enklare om jag kunde vänja mig av med det lyxbehovet?!

4. Om du fick välja en superkraft, vilken skulle du ta?

Att flyga eller att kunna tala och förstå alla språk i världen. Men mest nytta skulle jag nog ha av att kunna söva andra med bara en blick (motivering överflödig).

5. Välj en: a. Du får resa vart du vill och bo på de flottaste hotellen helt gratis. b. Du får hur mycket kläder, skor, väskor och accessoarer som helst och en garderob stor nog att rymma dem. c. Du får valfritt lyxhus med inredning du väljer själv.

Utan tvekan blir det alternativ C pga är hemmagris, vill gärna ha vänner runt mig ofta, älskar att ha och göra det fint runt omkring mig och har inte riktigt plånboken som matchar min kärlek till dyr design. Till exempel skulle jag investera en XXL Tempursäng och sova mig igenom två-tre dygn sådär. 

 6. Vilken död eller levande person vill du tillbringa en dag inlåst i en hiss med?

Helst en levande?! Någon känd och trevlig, så att det blir en bra historia att fläska på med. Och så kanske vi blir bjudna på midsommarfest med kändiseliten och jag får ge Mikael Persbrandt relationstips och gå på toa ihop med Lena Olin. Skåla med Johan Glans och hålla bort en euforisk och överförfriskad Carola från att rycka upp blommor ur rabatterna. E P I S K T.

Eller så tar jag den där döda. Lugnt och skönt, upplagt för avslappning i min ensamhet en hel dag?! För bra för att vara sant. 

 7. Hur skulle dina elever beskriva dig?

Snäll, tydlig, krävande och kul. 

8. Vilken bok/film/serie önskar du att du fortfarande skulle ha framför dig att se/läsa?

 Bok: Allt av Katarina Wennstam eller Niceville av Kathryn Stockett. Alternativt Vattenmelonen av Marian Keyes pga skrattade högt då jag läste den förra gången. 

Film: Eternal sunshine of the spotless mind eller Reqiuem for a dream 

Serie: Suits❤️eller Modern family

Eller, nej förresten. Något skittråkigt så att jag får en ursäkt att bara sluta mina ögon och försjunka i djupsömn. 

Tack för frågorna Anonymis! Nu:

GODNATT KOMPISAR



Kommentarer:

1 Elinen:

Söva någon med blicken. Vilken fantastisk superhjälteegenskap! Utöver det uppenbara användningsområdet så tänker jag att det skulle kunna vara praktiskt i många lägen. Typ i alla lägen när folk försöker prata med en och man inte vill lyssna. Söv dem och gå där ifrån. Ägigt!
Måste genast börja träna och se om jag kan skaffa mig den. :))

Svar: Om du lyckas - snälla, träna upp mig då! Jag blir din lärling!
ohemul.blogg.se

2 Maja:

Så jädra kul blogg du har! Och fy vad jag lider med dig som inte får sova. Får väl iofs inte jag heller så mycket.... Hu! Hoppas lille lär sig skillnad på natt och dag snabbt och tack för att du delar med dig!
Maja

Svar: Tack för att du tar dig tid att kommentera! Snälla kommentarer är det bästa jag vet när det kommer till bloggen.
Och du, en vacker dag. Då. Då kommer vi att få sova ut, vakna vackra och utvilade. EN VACKER DAG.
ohemul.blogg.se

Kommentera här: