En apa som härmar dig

Jag har med all tydlighet närt en liten härmapa vid min barm. Hon kollar noga in hur andra gör för att sedan copy/paste detta på sig själv.

Denna helg har hon suttit med stora ögon och observerat sin ettåriga polare som varit på besök så nu kan hon plötsligt både krypa, riva ut böcker ur bokhyllan, fastna under stolar i köket samt slita ut sladdar ur vägguttag. Kul med utveckling!
*blickar ut över hem med tema krigszon*

Denna härmapamentalitet har hon antagligen ärvt av mig. En är ju inte sen att sno bra idéer om en säger. Exempelvis till det stundande dopet har inspiration (aka stöld rakt av) insupits från både här och där.

Från sin far har hon kanske ärvt mer friluftsgener då hennes favoritböcker att dra ut och äta på för närvarande verkar vara "Classic walks of New Zealand" och "Everest - den hårda vägen". Det intresset svär jag mig då helt fri från.

Kommentarer:

1 Ida:

Vill se dopinbjudningarna, jaaa! Och heja Snäckis friskt humör, böckerna ska vara utanför (bokhyllan alltså)!

Svar: *pom poms i luften*
ohemul.blogg.se

Kommentera här: