Upplevelsegåvor

Att ha barn är att erbjudas en hel radda nya upplevelser, och upplevelser - det är fina saker att få. Det var till och med årets julklapp för något år sedan om jag inte minns fel?

Detta har självklart Snäckis tagit fasta på, som den exemplariska bebi hon är. Här följer ett urval av upplevelser hon skänkt mig det senaste dygnet:

- upplevelsen av tacksamhet. Tacksamhet över att inte varje blöja är som den jag bytte igår. Okej, jag ska inte berätta ingående men om ni tänker er tema VOLYM samt SLEM så är ni något på spåren.

- upplevelsen av nya, experimentella sätt att hålla huden ung och fräsch. Till exempel genom att få ansiktet insmort med Sempers laxgryta av en liten, men bestämd hand.

- upplevelsen av Hemmet By Night. Man kanske kan tänka sig att det är någon form av luxuös "staycation" det här med att få uppleva sitt eget boende på ett nytt sätt? Som exempel kan tas att vara vaken på natten istället för på dagen och verkligen få insupa alla aspekter av sin egen lya.

- upplevelsen av mallig stolthet. När bebin exempelvis flirtar med främmande människor på tåget som glatt flirtar tillbaka och ojar sig över hennes charmighet och jag bara tänker JAG TYCKER SÅ JAG MED!!!

- upplevelsen av ren förvåning. Hur fort kan tänder växa ut egentligen? Vid dagens familjefika med systrar och mamma så utbrast ena syrran plötsligt "men har hon fyra tänder nu?"
Och så hade hon det. Till skillnad mot igår då de var tre små gaddar. I den här takten kommer hon vara vampyrutrustad garnityrmässigt redan till sommaren.


Kommentarer:

1 Fia:

Jag tror att Omega-3 i laxgryta har en välgörande effekt på hyn. En effektiv antioxidant!

Svar: Må det stämma, säger jag bara.
ohemul.blogg.se

Kommentera här: